השוק

המשקיעים בוול סטריט רוצים מזומן: תשואות האג"ח קרובות ל-4%

נתוני מקרו של הכלכלה האמריקאית מצביעים על כלכלה שעדיין חמה מידי וזה אומר שהפדרל ריזרב ימשיך להכות בנשק הריבית; המשקיעים חוששים מהתגובה של הפדרל ריזרב ושולחים את האג"ח הממשלתי הארוך להיסחר בתשואות קרובות מאוד ל-4%
ניצן כהן | 
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
נתוני המקרו שממשיכים להתפרסם בארה"ב מצביעים על חוזקה של הכלכלה הגדולה בעולם וזה אומר שהפדרל ריזרב ימשך להיות אגרסיבי בכל הנוגע למדיניות המוניטרית שלו. תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים מתקרבות קרוב מאוד לרמה הפסיכולוגית של ה-4% וזו תשואה שמהווה משקולת על שוק המניות.
בנק ההשקעות יוליוס בר מעריך כי היקף המזומנים בתיקי ההשקעה בארה"ב עומד על כ-5% מהתיק וזה המון כסף שמחכה להזדמנות חזור לשוק. ביוליוס בר לא אופטימיים ומעריכים שהיקפי המזומנים בתיקים ימשיכו לעלות אבל מציינים שהיסטורית, ככל שהיקפי המזומנים בתיקים הולכים וגדלים, כך גם קרוב התיקון כלפי מעלה.

הנתון הזה של יוליוס בר מעניין אבל נקודת הפריצה יכולה להיות רחוקה יותר ממה שחושבים ומכאן ניתן לראות גם את התשואות על האג"ח הממשלתי האמריקאי לשנתיים עולות וזה אומר שהמשקיעים מגדילים את רכיב המזומנים בתיק (התשואות לכל אורך העקום עולות ושוק המניות יורד).
ביוליוס בר לא אופטימיים כרגע ואומרים שמחירי המניות עדיין גבוהים מידי וניתן לראות שהציפיות ברבעון הראשון מהחברות היו כל כך נמוכות כשהיו יותר מידי חברות שהחמיצו גם אותן. ככל שהריבית תעלה הרי שזה לא מבשר טובות לביצועים של הפירמות ומכאן רואים את היציאה מהשווקים היום.
ב-JP מורגן פסימיים עוד יותר וטוענים כי הסבירות שהרמות בהן נסחר ה-S&P500 כרגע עשויות להתברר במעלה הדרך כרמות הגבוהות ביותר השנה וזה אומר שמצפים לנו עוד ימים קשים בשוק המניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה