השוק

ליאורה עופר תרכוש את קניון מבשרת ציון - הכסף יועבר למס הכנסה

מליסרון שבשליטת ליאורה עופר חוזרת לעסקת קניון מבשרת ציון ו-10 שנים אחרי שהפוצצה העסקה, היא חוזרת אליה ורוכשת במסגרת הסכם גישור את הקניון ב-32 מיליון שקל בלבד שיועברו לרשות המסים על חשבון חוב של בעלת השליטה בקודמת של הקניון
ניצן כהן |  1
ליאורה עופר (צילום ורדי כהנא, פלאש 90)
ליאורה עופר לא מוותרת והיא תרכוש את קניון מבשרת ציון וזאת במסגרת הליך גישור. ליאורה עופר תרכוש את החברה ב-32 מיליון שקל במזומן בלבד והכסף יועבר למס הכנסה על חשבון החוב של בעלת השליטה בקניון. מליסרון תמחק חוב של 157 מיליון שקל שבעלת השליטה הקודמת בקניות הייתה חייבת לה.
באופן עקרוני מליסרון משלמת 32 מיליון שקל כדי להציל 157 מיליון שקל. אלמלא מליסרון הייתה רוכשת את הקניון ומנקה את החוב של בעלת השליטה הקודמת למס הכנסה הרי שהיא הייתה מסתכנת בכך שהקניון יעוקל ויצא למכירה תוך שהחוב הגדול שהיא חייבת למליסרון עלול לרדת לטימיון.

העסקה נרקמה בשנת 2013 אז נחתם הסכם למכירת מלוא ההחזקות בחברת הקניון,  אך התמורה בגין העסקה לא הושלמה בעקבות המצב הפיננסי אליו נקלעה הרוכשת (קרן אקסיום). מאז התנהלו בין הצדדים מגעים, ועתה נחתם הסדר הגישור, שקיבל גם את אישורי רשות התחרות ורשות המיסים.
במסגרת ההסדר, נקבע כי מליסרון תשלם סכום של כ-32 מיליון שקל לצדדים שלישים בהסדר ולרשות המיסים בגין חובות מס שנצברו בחברת קניון הראל (נטו לאחר תקבולים מאותם צדדים),  ותגרע מספריה יתרת הלוואות שהעמידה (חברה בת) בעבר לחברת קניון הראל ולרוכשת וכן הלוואות שקיבלה (חברה בת) בסכום  נטו של כ-157 מיליון שקל  כמו במסגרת מכירת הקניון מחברת קניון הראל לחברה, ישלמו החברה וחברת קניון הראל מיסים בסכום שאינו מהותי לחברה.
קניון הראל הכולל כ-11,600 מ"ר שטחי מסחר, הניב בשנת 2022 רווח תפעולי (NOI) של כ-15 מיליון שקל והפדיונות בו עלו בכ- 23% בהשוואה לשנת 2019 (טרום הקורונה) . לאחרונה עבר הקניון, מהלך של שדרוג תמהיל והתחדש בהכנסת מותגים חדשים, בעיקר בתחום ההסעדה (ארומה, לנדוור, גולדה ועוד).
בנוסף, על המקרקעין עליהם ממוקם הקניון קיימות זכויות בנייה בלתי מנוצלות בהיקף של 7,400 מ"ר מסחר ותעסוקה, 1,300 מ"ר מגורים ו-800 מ"ר מבנים ומוסדות ציבור.
 עם השלמת העסקה תחזיק מליסרון ב-18 קניונים.
אופיר שריד מנכ"ל מליסרון: "ההסדר עליו דיווחנו היום לרכישת קניון הראל במבשרת ציון הוא המשך יישום אסטרטגיית ההתפתחות שלנו להרחבת תיק הנכסים המסחריים בקניונים שכונתיים במיקומים מבוקשים בעלי פוטנציאל השבחה. קניון הראל מהווה את "קניון הבית" של תושבי מבשרת ציון והסביבה, ואנחנו שמחים על צירופו בחזרה למצבת הקניונים האיכותית של רשת קניוני עופר שבבעלותנו. בכוונתנו להמשיך ולהשביח את הקניון כפי שאנו עושים באופן מתמיד בשאר הקניונים שלנו".
מליסרון, בשליטת עופר השקעות ובניהולם של ליאורה עופר (יו"ר) ואופיר שריד (מנכ"ל), מחזיקה ומנהלת קניונים ומתחמי משרדים ופארקי הייטק הממותגים תחת השם "עופר".
נכון לסוף הרבעון השלישי לשנת 2022, בבעלות החברה ובניהולה 27 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-872 אלף מ"ר בתוספת 26 אלף מקומות חנייה. שטחי ההשכרה מאוכלסים בשיעורי תפוסה גבוהים של כ-98.5%. בין הנכסים המרכזיים של מליסרון: עופר רמת אביב, עופר הקריון, עופר גרנד קניון באר-שבע, עופר גרנד קניון חיפה, עופר רחובות, עופר הקניון הגדול פתח-תקוה, עופר בילו סנטר outlet, פארק עופר פתח תקווה East, פארק עופר פתח תקווה West ועוד. כמו כן פועלת מליסרון בתחום המגורים באמצעות חברת אביב ייזום המתמחה בייזום ובנייה למגורים ובפרוייקטי התחדשות עירונית והמוחזקת על ידיה במשותף עם קבוצת אביב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בוטוקס
    מס 02/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התפקשש לה: התעוותו לה הפנים מהבוטוקס
    סגור