השוק

יוליוס בר: ההאטה הכלכלית תחריף בחודשים הקרובים

סטפני קנדי, כלכלנית ביוליוס בר מזהירה כי הנתונים מצביעים על כך שכלכלת בריטניה ויפן בדרך לחוות האטה כלכלית חריפה בעוד ההאטה בגוש האירו מתחילה לאבד מונמטום
ניצן כהן | 
הבורסה לניירות ערך בניו יורק (צילום shutterstock)
החשיבות בניתוחים של בנקים בסדר גודל כמו יוליוס בר היא בנקודת המבט המקיפה שיש להם על הכלכלה העולמית. הם עובדים ברחבי העולם כולו, מנתחים את הכלכלות באופן שוטף ומייצרים תובנות שמשמשות את עמיתיהם בשאר העולם.
אם אנחנו לוקחים בחשבון שישראל היא עדיין חלק "מהכפר הגלובלי" וכל שינוי בכלכלה העולמית יגיע גם לישראל מתישהו, איכשהו ובעצמיות שונה הרי שכדאי להסתכל היטב בניתוחים של הבנקים הזרים. הם אינם מוטי פוליטיקה מקומית ויש להם אלטרנטיבות.

סטפני קנדי, כלכלנית בבנק ניהול העושר יוליוס בר כותבת ללקוחות הבנק כי ״מדדי מנהלי הרכש (PMI) של דצמבר מצביעים על כך שההאטה הרחבה בפעילות הייצור בשווקים המפותחים הגדולים כאן כדי להישאר לשלושה עד שישה החודשים הבאים.
"החדשות הטובות הן, שההאטה בגוש האירו עומדת לאבד מומנטום. בניגוד לארה"ב, הנתונים של בריטניה ויפן מצביעים על כך שההתכווצות אמורה להאיץ במהלך החודשים הקרובים, כך גם לגבי חלק גדול ממדינות אסיה.
|"בהתייחס לשווקים המתעוררים, ברזיל צפויה לצלול עמוק יותר לתוך התכווצות, בעוד אינדונזיה ומקסיקו הציעו הצצה לנתיב התאוששות מוצק. המעוז נשאר הודו, שם הדינמיקה צריכה לצבור תאוצה מכלכלה משגשגת ממילא.
"במגזר השירותים, הפעילות הכלכלית מדווחת כי תהיה חזקה יותר מאשר הייצור. מגמות דינמיות בגוש האירו, ארה"ב, ברזיל והודו מכוונות באותו כיוון כמו בייצור. בינתיים, הדינמיקה בבריטניה, יפן וסין מצביעה בכיוון ההפוך עם ירידה בייצור ושירותים לעומת החודש הקודם.
"ממצאי ה- PMI מציירות תמונה קודרת עבור הכלכלה העולמית במונחים של צמיחת התוצר המקומי הגולמי. אנו דבקים בדעה שניתן למנוע מיתון עולמי, אך תחזית הצמיחה שלנו נוטה בבירור לשלילה. עם זאת, הממצאים מעודדים את האמונה שלנו שמחזורי העלאת הריבית הגיעו או יגיעו לפסגה בקרוב" היא מסיימת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה