השוק

יצחק תשובה ועדי צים נחשפים בעסקת ענק של 100 מיליון שקל

איש העסקים יצחק תשובה, מכר לאחרונה את הקרקע של פרויקט מגדלי חוף הכרמל בחיפה לעדי צים בתמורה ל-100 מיליון שקל. על הקרקע, אותה רכש תשובה לפני 30 שנה, ייבנו מלונות, דירות ומרכזי מסחר
מערכת ice |  3
עדי צים ויצחק תשובה בעסקת ענק (צילום shutterstock, פלאש 90, יחצ)
איש העסקים יצחק תשובה, מכר לאחרונה את הקרקע של פרויקט מגדלי חוף הכרמל בחיפה לעדי צים בתמורה ל-100 מיליון שקל, כך פורסם היום (ראשון) בדה מרקר. את הקרקע רכש תשובה  עם תכנית בנייה מאושרת לפני 30 שנה, אך במהלכן ניסה לקדם את הפרויקט הבעייתי, שבמסגרתו היה צורך לייבש רצועת ים, ללא הצלחה.
המכירה הזו עברה מתחת לראדר ולא פורסמה עד עכשיו. היא התבצעה כבר במהלך השנה האחרונה, זאת על רקע הקשיים במימוש התוכנית, שעוררה התנגדויות במוסדות התכנון. המחלוקות הללו הגיעו עד לבית המשפט, שם העליון הכריע כבר לפני כשנתיים כי  לא ניתן לייבש את הים כדי לממש את זכויות הבנייה.
התוכנית המאושרת על השטח מאפשרת הקמת שישה בניינים בגובה 24 קומות המיועדים גם לתיירות, שם מתוכננים להיבנות מלונות, וגם לדירות ושטחי מסחר. כדי לבנות את המגדלים הנותרים, התוכנית דורשת להרחיב את רצועת החוף ב–100 מטר, ולכן נדרש ייבוש קטע ים.
מצים נמסר כי "זאת הקרקע הכי יפה בחיפה. אף אחד לא רוצה לייבש את הים, ולכן נקדם תוכנית בשיתוף כל הרשויות. הטיילת תתעורר, כסף יזמי ייכנס, תהיה יותר עבודה לתושבים, והעירייה והציבור ירוויחו 40 דונם. הכי חשוב זה שהתוכנית תצא לדרך".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עיר אדומה מוסלמים בה לרוב...אין סיכוי שיקרה
    רני 01/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כזה פרוייקט הזוי יכול להתממש רק בתל אביב, אין סיכוי שיקרה אי פעם בחיפה,עיר מלאה במוסלמים. בשנים האחרונות נהיית יותר מטורפת עם ראשת עיר הזוייה לחלוטין !!!
    סגור
  • 1.
    תוכנית בחלום שלכם:) שכחתם שזו חיפה
    חיפאית 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכחתם שמדובר בחיפה? שכחתם שמדובר בעיריית חיפה? אנחנו מול הים מחכים 20 שנה לפינוי בינוי בשכונת שער עלייה וכלום לא זז בעירייה אז אתם רוצים ככה לקנות ולהריץ תוכנית..חה חה חה
    סגור
  • התגובה היתה ביקורת לעיריית חיפה
    חיפאית 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התגובה נכתבה בהומור אך כביקורת על עיריית חיפה ולא חלילה על החברות היזמיות שהוזכרו בכתבה,שפרויקטים של התחדשות עירונית בשכונות החוף תקועים בה ולא מתקדמים שנים.חלק מהתושבים פה בשער עלייה כבר ממש מיואשים ולא רואים שום התקדמות בנושא ההתחדשות.אדרבא אנחנו מברכים פה בשכונות על היזמים שמאמינים בעיר ונשמח לראות שהפרויקטים כפי שמתואר פה יחלו בטיילת החוף ושזה יתן תמריץ לעירייה לאשר התחדשויות בשכונות החוף ואולי גם אצלנו.הבניינים פה בני יותר מ60 שנה בהצלחה לכולם
    סגור