השוק

במאות מיליונים: ג'נריישן קפיטל רוכשת שליטה מלאה ברפק אנרגיה

ג'נריישן קפיטל הודיעה כי חתמה על הסכם במסגרתו תרכוש מרפק תקשורת את מלוא החזקותיה ברפק אנרגיה בתמורה לסך של כ-370 מיליון שקל, בתוספת של כ-12.5 מיליון שקל לפירעון חלקה העודף של רפק תקשורת בהלוואת הבעלים לרפק אנרגיה
מערכת ice | 
יוסי זינגר וארז בלשה (צילום יחצ)
ג'נריישן קפיטל, קרן ההשקעות בתשתיות ואנרגיה, הודיעה היום (ראשון) כי חתמה על הסכם במסגרתו תרכוש מרפק תקשורת את מלוא החזקותיה ברפק אנרגיה, ללא החזקותיה של רפק אנרגיה ב-MRC ובריינדיר - בתמורה לסך של כ-370 מיליון שקל, בתוספת של כ-12.5 מיליון שקל לפירעון חלקה העודף של רפק תקשורת בהלוואת הבעלים לרפק אנרגיה. מהדיווח של רפק עולה שהיא תרשום רווח משמעותי של 170-190 מיליון שקלים מהעסקה. 
בהקשר ל-MRC ולריינדיר - סוכם בין הצדדים כי בכפוף להשלמת העסקה, תחולקנה החזקותיה של רפק אנרגיה בכל אחת מהן כדיבידנד בעין לתאגידים חדשים, שיוקמו ויוחזקו כל אחד מהם על ידי רפק תקשורת והקרן בחלקים שווים. בכך, לאחר השלמת העסקה תחזיק הקרן במלוא הון מניותיה (100%) של רפק אנרגיה וכן במחצית מכל אחד מבין תאגיד MRC ותאגיד ריינדיר. לקרן מקורות זמינים בהיקף מספק למימון העסקה, הכוללים יתרות נזילות ומסגרות אשראי מובטחות זמינות.
השלמת העסקה מותנית בהתקיימותם של תנאים מתלים, שעיקרם - קבלת אישור רשות המיסים לחלוקת MRC וריינדיר ללא חיוב במס, אישור בית המשפט לביצוע הפחתת הון ברפק אנרגיה, אישור רשות התחרות, העברת ההחזקות ב-MRC ובריינדיר לתאגידים החדשים ואישורי צדדים שלישיים נוספים.
ארז בלשה, מנכ"ל ומייסד ג'נריישן קפיטל, סיפר: "השלמת העסקה תאפשר לקרן לשלוט בפלטפורמת אנרגיה מובילה ומהווה אבן דרך בתהליך גיבוש שליטה בכל הפלטפורמות המרכזיות בקרן בתחומי איכות הסביבה, התחבורה והאנרגיה. שוק ייצור החשמל בתחנות מבוססות גז טבעי צפוי לצמיחה משמעותית בהיקפי ההשקעות בשנים הקרובות לאור גידול בביקושים לצד חדירה איטית של אנרגיות מתחדשות לסל מקורות ייצור החשמל של המשק".
עוד הוסיף בלשה כי "בנוסף לכך, שוק החשמל בכללותו עובר תהליכים שיהפכו אותו למתוחכם ומושכלל יותר בשנים הקרובות. עסקה זו תאפשר לקרן לממש את תכניתה האסטרטגית בתחום המשלבת בין מיקסום הערך של הפעילות הקיימת לצד ניצול פוטנציאל הצמיחה המשמעותי הקיים בתחום ייצור החשמל בתחנות כוח מבוססות גז טבעי והעמקת דריסת הרגל במשק החשמל בכללותו, תוך מיצוב זרוע הפעילות של  הקרן כפלטפורמה מובילת שוק".
​את רפק ייצגו עורכי הדין עופר ינקוביץ, גיל צ’רצ’י ותומר עמר ממשרד וקסלר ברגמן. את ג’נריישן ייצגו עורכי הדין אריאל עמינצח וניצן מרקוביץ ממשרד מיתר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה