השוק

אמזון שוקלת סגירת חטיבות כדי לקצץ בהוצאות

ענקית המסחר המקוון, שהפכה אתמול לחברה הראשונה בהיסטוריה שמחקה טריליון דולר בשווי שוק, בוחנת מהלך קיצוצים ענק, שיכלול סגירת או צמצום משמעותי של חטיבות שביניהן העוזרת הקולית 'אלכסה' וגם 'פיטורים שקטים'

יאיר מור | 
אמזון (צילום Unsplash)
אמזון מנהלת לאחרונה בדיקה מעמיקה לקראת גל קיצוצים ענק, ובמסגרתה היא שוקלת לסגור מספר חטיבות, ולצמצם אחרות באופן ניכר, כך מדווח הוול-סטריט ג'ורנל.
לפי מקורות בחברה, צוות בראשות המנכ"ל אנדי ג'אסי עצמו בוחן מזה מספר חודשים צעדים מרחיקי לכת כדי לקצץ את הוצאות החברה, שעלו בעקבות שילוב של גורמים כמו פריסת המחסנים שלה, שהגיעה לקנה מידה מפלצתי ממש בתקופת הקורונה, והאינפלציה. אחת מהחטיבות שבהן שוקל הצוות לקצץ היא אלכסה, העוזרת הקולית של אמזון. חטיבת אלכסה מעסיקה לפי הג'ורנל 10,000 עובדים, כך שמדובר ביחידה אדירת-ממדים, שיחד עם חטיבת המכשירים המבוססים עליה (אקו) מפסידה בכל שנה 5 מיליארד דולר.
הסיבה לכך שאלכסה מפסידה כסף היא כמות ההשקעה בה, והקושי להפוך אותה להכנסה. זאת מכיוון שבניגוד לניסיון של אמזון, לנצל את אלכסה כדי לגרום לאנשים להזמין מהאתר מוצרים בדיבור, רוב האנשים משתמשים בעוזרת הקולית למספר קטן מאוד של פעולות, כמו הפעלה וכיבוי של אורות חכמים. כעת, לפי הדיווח, שוקלת החברה האם להמשיך להוסיף לעוזרת תכונות חדשות – מה שמחייב השקעה כספית – או לעצור את הבזבוז, כפי שעשתה מיקרוסופט בסוף העשור הקודם לעוזרת הקולית קורטאנה, לפני שהכריזה על "מותה" לפני כשנה וחצי.
גם חטיבות אחרות שאינן רווחיות נמצאות על הכוונת, ועובדים בהן קיבלו הודעות לחפש עבודה בחטיבות אחרות – חלק מהטקטיקה שדיווחנו עליה לאחרונה ומכונה "פיטורים שקטים", שכן לא כל עובד ימצא תפקיד מקביל בחטיבה אחרת, וכך ימצא את עצמו בלי עבודה בלי שהחברה ביצעה הליך פיטורים רשמי.
דובר החברה מסר בתגובה: "ההנהלה הבכירה שלנו בודקת באופן קבוע את תחזית ההשקעות והביצועים הפיננסיים שלנו, כולל כחלק מבדיקת תוכנית הפעולה השנתית שלנו. כחלק מהבדיקה השנה, כמובן שאנו לוקחים בחשבון את סביבת המאקרו הנוכחית ושוקלים הזדמנויות למיטוב עלויות. אנו אופטימיים לגבי עתידה של אלכסה כיום כפי שהיינו תמיד, והיא עדיין אזור השקעה עסקית חשוב עבור אמזון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה