השוק

מכה לביו דבש: עסקת המיליונים נפלה והמניה ירדה

חברת הפודק-טק הישראלית חגגה את מזכר ההבנות לפני חודשיים עם המשקיע האסטרטגי שהבטיח 30 מיליון דולר והזנקת ביו-דבש לשוק העולמי. אך החברה הבינלאומית נסוגה מההחלטה, והמניה ירדה ב-12% 
מערכת ice |  1
אופיר דבש (צילום רפי דלויה)
אחת החברת המסקרנות ביותר, ביו דבש, הודיעה היום (ראשון) כי למרות מו"מ ארוך שהתקיים מול חברה בינלאומית שהייתה אמורה להשקיע עשרות מיליוני דולרים בחברה ובפיתוחה, המשקיע האסטרטגי החליט כרגע שלא לחתום על המסמך והמניה הגיבה בירידה חדה, אך התאזנה לאחר מכן מעט וסגרה ירידה קלה של 2.2% בלבד.
נזכיר: החברה המפתחת דבש ללא דבורים עוררה המון סקרנות בארץ ובעולם, בעיקר לאחר התפתחויות מרשימות שהוצגו במהלך השנה השנה. לפני חודשיים, דיווחה החברה על חתימת מזכר הבנות עם משקיע אסטרטגי להשקעה של כ-101 מיליון שקלים (30 מיליון דולר) - חברה בעלת עסקים בינלאומיים עם פעילות בארה"ב ובאמריקה הלטינית.

חברת הפוד-טק הישראלית מיהרה לפרסם על מזכר ההבנות וכי ההשקעה תתבצע כנגד הקצאת מניות וכתבי אופציה לפי שווי חברה של כ-219 מיליון ש"ח (65 מיליון דולר) לפני הכסף בדילול מלא (כולל ניירות ערך בכמות המשקפת 10% מההון המונפק והנפרע של החברה, כפי שיהיה לאחר השלמת ההשקעה אשר תיועד לצורך הקצאה תחת תוכניות תגמול הוני). להערכת החברה אז, הסכם ההשקעה ישמש להמשך הפעילות המחקרית של החברה, פיתוח מוצרים עתידיים, להקמת מפעל ייעודי לייצור ושיווק דבש מתורבת בארה"ב, ויאיץ את החדירה לשווקים בינלאומיים בטריטוריות נוספות כפי שסימנה החברה. שוויה של החברה היום עומד על 77 מיליון שקל.
אופיר דבש, מנכ"ל ביו-דבש, מסר אז כי "שילוב הכוחות עם משקיע אסטרטגי בינלאומי יאפשר לחברה את הצמיחה המהירה למיצוי ההזדמנויות המשמעותיות שאנו מזהים בשוק הגלובלי. אני מאמין כי הסכם זה יביא להפיכתה של ביו דבש לאחת החברות המובילות בעולם בתחום המזון המתורבת ולהאצת מסחור מוצרינו. משקיע זה הינו בעל מוניטין מצוין, ניסיון רב ועסקים בינלאומיים, והחיבור בין שני הצדדים ייצור שלם הגדול מסך חלקיו".
עתה מודיעה החברה המייצרת דבש מתורבת ללא דבורים באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך, כי המשקיע האסטרטגי נסוג ממזכר ההבנות ו-"כי בשלב זה הסתיימו המגעים בדבר מבלי שנחתם הסכם מחייב". אמנם המשקיע הוסיף מסר אופטימי כי הוא ממשיך להביע עניין בחברה ואינו פוסל התקשרות עתידית בין שני הצדדים, אך המשקיעים בארץ ראו זאת בעין לא חיובית והמניה בירידה.
עם פרסום הדו"ח ירדה המניה משער של 478 אג' עד לשער של 420.2 אג', ירידה של כמעט 12%. לאחר מכן המניה התייצבה מעט ועלתה לשער של 449 אג'. מתחילת השנה ירדה המניה בשיעור של 55.89%, ובחמשת הימים האחרונים חווה המניה ירידה של 7.81%. כאמור, המניה החלה לייצב את עצמה בחזרה למרות המשבר עם המשקיע.

הירידה החדה של ביו-דבש היום. צילום מסך גוגל
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אופיר דבש, ביו דבש..
    נו מה 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשמע מתוק ושיווקי מדי
    סגור