השוק

לפיד וליברמן אישרו לדיוויד פדרמן לרכוש את השליטה בבז"ן

אתמול אישר בית המשפט את הסדר החוב של פטרוכימיים שכולל תספורת של מיליארד שקל למחזיקי האג"ח והיום קיבלה החברה את היתר השליטה בבתי הזיקוק ומכאן נפתחת לה הדרך לרכוש את חלקו של עידן עופר בחברה
ניצן כהן |  6
אביגדור ליברמן, דייוויד פדרמן ויאיר לפיד (צילום טוויטר, פלאש 90/ מאיר ועקנין, יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
ראש הממשלה, יאיר לפיד, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, אישרו היום לדיוויד פדרמן לרכוש את השליטה בבתי הזיקוק בחיפה וזאת לאחר שאתמול אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב את הסדר החוב של החברה עם מחזיקי האג"ח, הסדר חוב שכולל תספורת משמעותית למחזיקי האג"ח.
אם כן, לאחר שאושר הסדר החוב, הייתה צריכה פטרוכימיים לקבל היתר שליטה בבז"ן כשעל ההיתר צריכים לחתום ראש הממשלה ושר האוצר. השניים כאמור, חתמו היום על ההיתר וסללו את הדרך לדיוויד פדרמן, לרכוש את חלקו של עידן עופר בבתי הזיקוק ולהפוך לבעל השליטה היחיד בבז"ן.

דיוויד פדרמן ואלכס פסל היו בעלי השליטה בבז"ן והחליטו לא לעמוד מאחורי החברה כשזו לא יכולה הייתה לשלם את חובותיה למחזיקי האג"ח. מספר שנים היטלטלה פטרוכימיים עם ההחזקה בבתי הזיקוק כשפדרמן מגלגל עיניו, מסתובב כגביר במגרשי הכדורסל ומוחק לא מעט כסף לציבור.
אבל הגיעה הבשורה שעדין עופר החליט למכור את חלקו בבתי הזיקוק. או אז החל מחול משקיעים שמעוניינים לרכוש את חלקו של עופר בחברה. היו אלה האחים חג'ג' שירו את יריית הפתיחה במשחק הזה וכשפדרמן הבין שעשה מקח של טעות כשהחליט לברוח, הוא חזר ומשום מה מחזיקי האג"ח הסכימו לתת לו בחזרה את השליטה בחברה תוך שהם מוותרים על מיליארד שקל (כן שלכם אם שאלתם את עצמכם, של מי המיליארד שקל האלה).
אז בסופו של יום, אישרו מחזיקי האג"ח את הסדר החוב של פדרמן, פסל ויונה פוגל שיזרימו 100 מיליון שקל בלבד לקופת החברה. פטרוכימיים תנפיק סדרת אג"ח חדשה של 485 מיליון שקל ועוד 265 מיליון שקל יהיו חוב נחות. בלי קשר לכלום הרי שהחוב המקורי של פטרוכימיים היה של יותר מ-1.6 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח כך שיוצא שהם ויתרו על מיליארד שקל מכספי הפנסיה של הציבור. יפה להם.
בסך הכל תרכוש פטרוכימיים 16.7% ממניות בז"ן שנמצאות בבעלות עידן עופר תמורת 554 מיליון שקל שיגוייסו כאמור באמצעות הנפקת סדרת אג"ח חדשה. מחזיקי האג"ח שוויתרו על מיליארד שקל יחזיקו בסופו של יום ב-41.5% ממניות פטרוכימיים החדש ובנוסף יחזיקו בחוב הנחות בהיקף של 245 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    בזן
    צביקה שחר 09/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הון שלטון שוחד מי יחקור את השחיתותוהגניבה הזאת...
    סגור
  • 5.
    השמאלנים בישראל מושחתים!!!!ומנותקים!!!
    נסיכת נתניהו 09/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השמאלנים(אלה שבוגדים באחיהם החרדים וחוברים לאוייבי ישראל)הם המושחתים הם המנותקים מהעם ובלתי נסבל ששקריהם והשחיתות שלהם מגובה העם כועס מאוד!!!!!ובקלפי חאמר את דברו
    סגור
  • 4.
    אין מה לצפות!
    בוזגלו 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להכניס את אלה שנתנו את כספנו לכלא.
    סגור
  • 3.
    מושחתים בצמרת
    ששי 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתמול התלננו על אובדן הדמוקרטיה היום מכרו את המדינה בחסות בית משפט העליון
    סגור
  • 2.
    פדרמו
    נתי 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שוחד בחירות של העבריין ליברמן והרמאי שלא היה בצבא לפיד
    סגור
  • 1.
    משפחת פדרמן
    נאור 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    במכבי תל אביב כדורסל הם כשלון,כדאי שיעביר לשם את דני פדרמן יחד עם וויציץ ואבן שינהלו את בז״ן .
    סגור