השוק

פטרוכימיים בדרך ל"תספורת" של מיליארד שקל

אישור של בית המשפט המחוזי בתל אביב מקרב את חברת פטרוכימיים עוד שלב לפני תספורת של מיליארד שקל וזאת למרות התנגדות נחרצת מטעם איגוד ערים 
מערכת ice |  1
ארובות בז"ן בחיפה (צילום מסך כאן 11)
חברת מפעלים פטרוכימיים מצליחה לעבור שלב נוסף להשגת הסדר החוב הגדול שלהם. סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, חגי ברנר, אישר את הסדר החוב של החברה וזאת בכפוף לשתי התניות. הראשונה, על ראש הממשלה לאשר את הפיכתה של פטרוכימיים לבעלת שליטה יחידה בחברת בזן והשנייה השלמת גיוס של 485 מיליון שקל הנפקת סדרת אג"ח ט' החדשה.
השופט אישר את ההחלטה לאחר ששמע את ההתנגדויות שהגיעו מאיגור ערים אזור מפרץ חיפה ובעל המניות רוני הלמן, מייסד ובעל השליטה לשעבר בבית ההשקעות הלמן אלדובי. מאיגוד ערים אזור מפרץ חיפה נמסר "אנו מצטערים על החלטת בית המשפט, נמשיך להיאבק בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותנו. אנו מאמינים כי ראש הממשלה יאיר לפיד יעמוד בהתחייבותו למנוע את המשך פעילותה של התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה".
 
כידוע, פטרוכימיים מחזיקה 15.45% ממניות בזן בשווי כולל של כ-670 מיליון שקל וביחד עם החברה לישראל מחזיקה בהיתר שליטה בבזן. החברה נמצאת בשליטת דיוויד פדרמן, אלכס פסל ויעקב גוטנשטיין ומוגדרת כחדלת פירעון בעקבות חובות כולל של כ-1.67 מיליארד שקל. המצב הנוכחי הינו מצב מתמשך כבר כעשור.
 
בחודש אפריל האחרון החברה לישראל חתמה עם קבוצת הנדל"ן חג'ג' על מכירת מניות השליטה (16.7%) שלה תמורת כ-550 מיליון שקל. על פי ההסכם בין החברה לישראל ופטרוכימיים לפטרוכימיים הייתה זכות סירוב ראשונה ובמידה ובוחרת להשתמש בה, עליה יהיה לרכוש את מניות החברה. החברה מימשה את זכות הסירוב במהלך חודש יוני וקיבלה שלושה חודשים להשלמת המהלך כולל גיוס כספים לתשלום עבור המניות וכן אישור המדינה אשר זכה כעת לאישור בית המשפט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ושוב על חשבון האזרחים
    ערן 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נמאס לאזרח לשלם את ההפסדים ועסקות הנפל של הטייקונים עבדי הקבאל...
    סגור