השוק

פנאקסיה ישראל מסכמת רבעון שני ומחצית ראשונה

חברת הפארמה הגלובאלית פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2022. הדו"ח מראה על קיטון בכמה קטגוריות. המנכ"ל  ד"ר דדי סגל: "תוצאות הדו"ח משקפות את תהליך המעבר של החברה ליצוא וייצור מוצרי קנאביס מתקדמים, בפרט של תמציות השאיפה שלנו, לאירופה"
מערכת ice | 
ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה ישראל (צילום חן גלילי)
"פנאקסיה ישראל", חברת פארמה גלובאלית המפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרי קנאביס רפואי מתקדמים באיכות פרמצבטית, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2022.
תוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה לשנת 2022:
סך הכנסות החברה ברבעון השני לשנת 2022 הסתכמו בסך של כ- 9.5 מיליון ש"ח, קיטון של כ-46.1% בהשוואה להכנסות בסך כ-17.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך הכנסות החברה במחצית הראשונה לשנת 2022 הסתכמו בסך של כ- 23.2 מיליון ש"ח, קיטון של כ- 37.7%, בהשוואה להכנסות בסך כ- 37.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהכנסות לעומת התקופות המקבילות אשתקד נובע מצמצום בהיקף מתן שירותי יצור לצדדים שלישיים ובמכירות קמעונאיות של מוצרים מוגמרים של אחרים למטופלים ומירידה במכירות מוצרים פרייבט לייבל של החברה.
יצוא לחו"ל: במחצית הראשונה לשנת 2022 הגדילה החברה משמעותית את היקף מכירות מוצריה המוגמרים בגרמניה, אשר הסתכמו בכ- 4 מיליון ש"ח, בהשוואה לסך של כ- 3.2 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, ולסך של כ- 5.6 מיליון ש"ח בשנת 2021 כולה. ההכנסות מיצוא ברבעון הראשון לשנת 2022 הסתכמו בכ- 538 אלף ש"ח, בהשוואה להכנסות בסך כ- 3.5 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2022. הקיטון בהכנסות בהשוואה לרבעון הקודם נובע מאי הכרה בהכנסה בשל פסילת משלוח מוצרי קנאביס בשווי של כ- 2.5 מיליון ש"ח שיצא מהמפעל בישראל לגרמניה, עקב חריגה של מעל ל- 5% בתוצאות הבדיקות החוזרות בגרמניה, בהשוואה לבדיקות מעבדה בישראל. החברה צפויה לספק סחורה חלופית במקום המשלוח הפסול.
במונחי מכירות ממפיצי המשנה אל בתי המרקחת בגרמניה (pharmacy in) - ב- 31 ביולי 2022 דיווחה החברה כי בהתאם לעדכונים שהתקבלו משותפתה נוירקספארם, על בסיס דוח מעודכן של חברת מחקרי השוק הגרמנית INSIGHT Health GmbH&co, סך המכירות של מפיצי משנה לבתי מרקחת של סל המוצרים תחת המותג המשותף Naxiva Panaxol הסתכמו ברבעון השני (אפריל-יוני) לשנת 2022 בכ-515 אלף יורו (כ- 169 אלף יורו לחודש יוני 2022), גידול של כ- 38.1% לעומת כ- 373 אלף יורו ברבעון הראשון (ינואר-מרץ 2022) לשנת 2022.
מכירות התמציות לשאיפה, מוצר הדגל של החברה, ממפיצים לבתי מרקחת בגרמניה, הסתכמו ברבעון השני של 2022 בכ- 86.6 אלף יורו, גידול של כ- 207.1% לעומת כ- 28.2 אלף יורו ברבעון הראשון של 2022. החברה החלה במכירת מוצר זה בגרמניה בינואר 2022.
ניתן לזהות תנודתיות ושינויים ביחס להיקף המכירות בין החודשים השונים וביחס לסוגי המוצרים הנמכרים, בדגש על  תמציות הקנאביס הרפואי לשאיפה. בהתאם לבדיקות שערכה החברה ביחד עם שותפתה נוירקספארם, הדבר נובע ממדיניות רכישת המלאים על ידי בתי המרקחת בגרמניה, ועל רקע העובדה כי מדובר במוצר חדשני, הנמצא בעיצומו של תהליך חדירה והתבססות בקרב המטופלים בשוק הגרמני.
ההפסד הגולמי ברבעון השני לשנת 2022 הסתכם בסך של כ- 4.2 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד גולמי של כ- 2.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הגולמי במחצית הראשונה לשנת 2022 הסתכם בסך של כ- 5.7 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד גולמי של כ- 1.4 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד במחצית הראשונה של השנה נובע בעיקר מהפרשה לירידת ערך של מלאי בסך כ- 3 מיליון ש"ח ומירידה בהכנסות מיצוא של כ- 3.5 מיליון ש"ח בהשוואה לרבעון הראשון של שנת  2022 עקב פסילת האצוות. יצוין כי ההוצאות שהוציאה החברה בקשר לאותן מכירות כן נרשמו בדוחותיה הכספיים כהוצאה, דבר שתרם לגידול בהפסד הגולמי.
ההפסד הגולמי כולל באופן חלקי את השפעת הצמצום ההדרגתי בעלויות כח האדם בעקבות יישום אסטרטגיית החברה, הפסקת פעילות הייצור עבור אחרים ופעילות המכירות הקמעונאיות של מוצרים מוגמרים של אחרים למטופלים. כאמור החברה ביצעה הורדה של כ – 40% מכוח האדם שחלקו בא לידי ביטוי בחציון הראשון של שנת 2022 וחלקו יבוא לידי ביטוי ברבעונים הבאים.
ההפסד התפעולי ברבעון השני לשנת 2022 הסתכם בסך של כ- 8.2 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח תפעולי של כ- 3.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון המקביל אשתקד נבע ממכירת פעילות ההפצה "פנאקסיה עד הבית" של החברה. ההפסד התפעולי במחצית הראשונה לשנת 2022 הסתכם בסך של כ- 16.8 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד תפעולי של כ- 4.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון ובמחצית חל קיטון בהוצאות מכירה ושיווק, כתוצאה מקיטון בהוצאות הנובעות מזכאותם של שותפים אסטרטגיים לחלק יחסי מההכנסות בגין מוצרים מסויימים ששווקו על ידם. כמו כן חל קיטון בהוצאות הנה"כ עקב התייעלות בהוצאות. עם זאת, בתקופות המקבילות אשתקד רשמה החברה רווח הון בסך כ- 14.8 מיליון ש"ח בגין מכירת פעילות ההפצה והלוגיסטיקה של החברה.
ההפסד הנקי ברבעון השני לשנת 2022 הסתכם בסך של כ- 8.6 מיליון ש"ח, לעומת רווח נקי בסך כ- 3.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי במחצית הראשונה לשנת 2022 הסתכם בסך של כ- 17.8 מיליון ש"ח, לעומת הפסד נקי בסך כ- 4.7 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת ברבעון השני לשנת 2022 הסתכם בסך של כ- 780 אלף ש"ח, בהשוואה לתזרים מזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת בסך כ- 7.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת במחצית הראשונה לשנת 2022 הסתכם בסך של כ- 1.8 מיליון ש"ח, בהשוואה לתזרים מזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת בסך כ- 12.8 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
סך המזומנים ושווי מזומנים נכון ל- 30 ביוני 2022 הסתכם בכ- 959 אלף ש"ח, בהשוואה למזומנים ושווי מזומנים בסך כ- 2.9 מיליון ש"ח נכון ל- 31 בדצמבר 2021. לאחר תאריך הדוח מימשה החברה את כתב ההתחייבות ובהתאם בעל השליטה, ד"ר דדי סגל, ובעל עניין בחברה, מר יונתן קולבר, העמידו לחברה סך של 11.5 מיליון ש"ח כהלוואה. נכון למועד פרסום דוח זה, החברה מממנת ועתידה לממן את פעילותה, בנוסף ליתרת המזומנים שלרשותה, בעיקר באמצעות הלוואה זו.
כמו כן, ביום 31 באוגוסט 2022 התחייב בעל השליטה בחברה לא לדרוש בתקופה של שישה חודשים פירעון של יתרות העומדות לזכות ולזכות חברות בשליטתו ונובעות מתשלומים המבוצעים באופן שוטף בהתאם למערכת ההסכמים הבין חברתיים שבין חברות הקבוצה. כמו כן, נקבע כי במידה ויתקבלו בידי החברה תמורות נוספות ממקורות כפי שהוגדרו בכתב ההתחייבות, יועמדו הסכומים לזכותו של בעל השליטה והחברות בשליטתו לפירעון בכפוף לקבלת כל האישורים הנדרשים על פי דין. במידה ולא יתקבלו בידי החברה תמורות נוספות כאמור לעיל, בתום תקופת האשראי תפעל החברה על מנת להשיג מקורות אחרים שיאפשרו לה לפרוע את היתרות האמורות.
ד"ר דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה ישראל, מסר: "תוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה של השנה משקפות את תהליך המעבר של החברה ליצוא וייצור מוצרי קנאביס מתקדמים, בפרט של תמציות השאיפה שלנו, לאירופה. במקביל לקיטון בהכנסות מפעילויות שאינן בליבת האסטרטגיה שלנו, התחלנו במחצית הראשונה של השנה במהלך רוחבי של התייעלות וצמצום בישראל, שהשפעתו העיקרית צפויה להתבטא ברבעונים הבאים. במקביל, אנו מתמקדים בהעברת רב הייצור לגרמניה ולאירופה למתקן במלטה, שהשתייכותו לאיחוד האירופי מהווה יתרון משמעותי, הן מבחינת קרבה לשוק ודרישות רגולטוריות והן מבחינת עלויות ייצור. ביולי 2022, לאחר תום הרבעון השני, הרחבנו את הפעילות עם שותפתנו נורקספארם לשוויץ, שוק יוקרתי מבחינה פרמצבטית, ואנו פועלים לכניסה למדינות נוספות במהלך השנה. כאחד ממייסדי החברה ומבעלי השליטה בה, אני תומך ואמשיך לתמוך בחברה במימוש האסטרטגיה שלה".
פנאקסיה מעבדות ישראל בע"מ הנסחרת בבורסה לני"ע בת"א (ת"א: פנאק, PNAX) היא חברת פארמה גלובאלית המפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרי קנאביס רפואי מתקדמים באיכות פרמצבטית ויצרנית מוצרי הקנאביס הרפואי הגדולה בישראל. כמו כן, פנאקסיה הינה החברה הראשונה בישראל אשר קיבלה תקן ייצור אירופאי EU-GMP מרשות בריאות באיחוד האירופאי, הדרוש לייצור ויצוא מסחרי של קנאביס רפואי ומוצריו לאירופה. פנאקסיה מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים מורכבים ומתקדמים מצמח הקנאביס, המתבססים על מידע קליני ועל בסיס נתונים רחב של עשרות אלפי מטופלים.
פנאקסיה ישראל הינה חברה בת של פנאקסיה תעשיות פרמצבטיות אשר הוקמה בשנת 2010 על ידי ד"ר דדי סגל, ד"ר ערן גולדברג ועו״ד אסי רוטברט, כחטיבת הקנאביס של קבוצת "סגל פארמה" הפועלת זה למעלה מארבעה עשורים, מייצרת למעלה מ- 600 מוצרים פרמצבטיים שונים, ומשווקת אותם בלמעלה מ- 40 מדינות. פנאקסיה ארה"ב (חברה אחות של פנאקסיה ישראל) מייצרת בצפון אמריקה למעלה מ-60 מוצרים מבוססי קנאביס רפואי, בהן טבליות תת-לשוניות, לכסניות, שמנים, משאפים ועוד, המיועדים לטיפול במחלות כגון הפרעת דחק פוסט טראומטית, סרטן, כאב כרוני, אפילפסיה, אנורקסיה, טיפול בכוויות ומחלות רבות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה