השוק

ב-3.5 מיליון דולר: ווטר וייז רוכשת חברת השקיה צ'יליאנית

ספקית פתרונות ההשקיה הידרוטופ הצ'יליאנית, שרשמה הכנסות בסך 7.8 מיליון דולר בשנת 2021, נרכשה אתמול ע"י ווטר וייז טכנולוגיות בעסקת ענק

מערכת ice |  1
מערכת השקיה (צילום ויקיפדיה)
חברה ישראלית נוספת נמצאת שוב בכותרות, אך הפעם לא מדובר במכירה ואקזיט או בחברות שהונפקו בבורסה, אלא ברכישת ענק. 
אתמול, 23 באוגוסט 2022, ווטר ווייז טכנולוגיות, שהיא ספקית ישראלית גלובלית של טכנולוגיות חקלאות ופתרונות השקיה, דיווחה על רכישת השליטה בחברת הידרוטופ בהיקף של 51%. חברת ווטר וייז, הנסחרת בבורסה הקנדית של טורונטו רכשה את ספקית ההשקיה החכמה והצ'יליאנית בעסקה של 3.5 מיליון דולר, כאשר מתוכן 1.5 מיליון דולר ישולמו במניות ווטר וייז רגילות.
חברת הידרוטופ (Hidrotop) היא חברת הנדסה הידראולית המספקת פתרונות חדשניים ויעילים בתחום ההשקיה, המותקנים ביותר מ-30 אלף דונם, משנת 1997. מטרת החברה היא לייעל את צריכת המים וליישם השקיה באזורים גשומים במקביל להסתגלות לשינויי אקלים.
 
במסגרת העסקה ווטר וייז תספק להידרוטופ פתרונות השקיה חכמים המבוססים על טכנולוגיה ישראלית, במטרה להביא סינרגיה פיננסית מהותית ופוטנציאל משמעותי להגדלת השוק. כך הם מאמינים שיוכלו להפוך לספקים הגדולים ביותר בצ'ילה עבור פרויקטים בתחום ההשקיה.
בשנה שחלפה הידרוטופ צברה הכנסות של 7.8 מיליון דולר ו-EBITDA של כ-0.8 מיליון דולר. החברה דיווחה על הון חיובי חוזר של 2.5 מיליון דולר והון עצמי של 2.69 מיליון דולר. משמע, שיעור הרווחיות הגולמית של הידרוטופ הסתכם ב-30%, אשר גבוהים יותר משיעוריה של ווטר וייז.
 
ווטר וייז טכנולוגיות הישראלית (WATER WAYS TECHNOLOGIES) מתחרה בשוק מערכות מי ההשקיה העולמי וכיום ערוצי הכנסתה העיקריים נגזרים מיחידת פרויקטים עסקית וכן יחידת מכירת רכיבים וציוד בתחום. מטרת החברה בין היתר היא להטביע חותם אקלימי חיובי, על ידי הפיכת טכנולוגיות השיקה לזמינות יותר בשווקים מתפתחים, כמו אלו של אפריקה ואמריקה הלטינית, לצד שווקים מפותחים, דוגמת אלו בסין וקנדה. הפרויקטים של ווטר וייז כוללים כרמים, שדות כותנה, מטעי פירות, קנאביס רפואי ועוד, בלמעלה מ-15 מדינות.
יו"ר ומנכ"ל ווטר ווייז טכנולוגיות, אוהד הבר, מספר: "אנו שמחים מאוד על השלמת הרכישה ומברכים על צירופה של הידרוטופ למשפחת ווטר ווייז. עבדנו עם הידרוטופ שהייתה הלקוחה הגדולה ביותר שלנו בצ'ילה במשך 15 שנים. צירופה של הידרוטופ מרחיבה עבורנו את ההיקף ההכנסות והפוטנציאל העסקי של פרויקטים בתחום ההשקיה החכמה בדרום אמריקה ועומדת בקנה אחד עם היעדים האסטרטגיים של החברה. אנו מאמינים שהעסקה מייצרת פוטנציאל מהותי להכנסות ולרווחיות באמצעות הרחבת הקיבולת, שיפורים בשרשרת האספקה וסינרגטיות המאפשרת התייעלות."
בעל השליטה ומנכ"ל הידרוטופ, פטריסיו במבך הוסיף: "אנו מאמינים כי השותפות עם ווטר ווייז יוצרת מצב של win win עבור העובדים והלקוחות המוערכים שלנו. יש התאמה אסטרטגית חזקה בין החברות שתאפשר לנו גישה לפרויקטים גדולים ורווחיים יותר באמצעות מינוף הגישה להון גדול יותר. העסקה מאפשרת לנו להגדיל את היקף פרוייקטי ההשקיה החכמים שלנו בצ'ילה ולהגיע למדינות נוספות בדרום אמריקה כדי לענות על הביקוש הגובר למים."    
על פי מחקרים, שוק פתרונות ההשקיה החכמה בצ'ילה ואמריקה הלטינית עומד על 640 מיליון דולר בשנה וצפוי לגדול לכ-1.43 מיליארד דולר בשנת 2026.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה קטנה רכשה חברה קטנה
    עסקת ענק חחחח 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובסוף יש חברה חדשה. קטנה.
    סגור