השוק

מכה לוורן באפט: הפסד של 43.8 מיליארד דולר

תאגיד הענק של המיליארדר וורן באפט "ברקשייר האת'וויי", הפסיד 43.8 מיליארד דולר בתוך שלושה חודשים עד יוני. החברה האטה את תיק ההשקעות שלה באופן דרמטי
מערכת ice |  3
וורן באפט (צילום shutterstock, freepik, טוויטר/ AppleInsider)
תאגיד הענק "ברקשייר האת'וויי" שבבעלות המיליארדר וורן באפט, האטה באופן דרמטי את קצב ההשקעות האחרונות שלה ברבעון השני, לאחר הקצב המסחרר שלה בתחילה של השנה, כאשר מכירה בשוק ההון האמריקאי דחפה את התאגיד להפסד של 43.8 מיליארד דולר בתוך השלושה חודשים עד יוני. כך עולה מדיווח ב"NEWSNCR".
לפי הפרסום, ברקשייר הסבירה, היום (שבת) שהצניחה בשווקים המוניטרים בעולם הכבידה על תיק ההשקעות שלה, ששוויו ירד ל-328 מיליארד דולר, מ-391 מיליארד דולר בסוף מרץ. ההפסד שנרשם בסך 53 מיליארד דולר עלה בהרבה על רבעון אופטימי עבור החברות שלה, מה ששיפר את הרווחיות שלהן.
 


עוד עולה כי מסמכי החברה אשר הוגשו לרשות לניירות ערך בארה"ב, מראים כי רכישותיהן של המניות האחרונות הצטמצמו לכ-6.2 מיליארד דולר במהלך הרבעון, לעומת 51.1 מיליארד דולר בין ינואר למרץ - קפיצה שהדהימה את בעלי המניות בברקשייר. התאגיד הציע מניות של 2.3 מיליארד דולר בפרק הזמן האחרון של שלושה חודשים. עוד צויין כי ברקשייר גם הוציאה מיליארד דולר בקניית חוזרת של המניות האישיות שלה ביוני, טקטיקה בה נוהגים באפט וצוות המימון שלו, כאשר אינם מאתרים מטרות מעניינות יותר בחוץ.

על פי הדיווח, המשקיעים יקבלו תחליף מפורט נוסף על האופן שבו תיק השקעות של ברקשייר השתנה בהמשך החודש, כאשר התאגידים ומנהלי מזומנים ענקיים שונים חושפים את השקעותיהם לרגולטורים. כך לדוגמה, הגשות נפרדות חושפות כי החברה העלתה את חלקה בחברת החשמל Occidental Petroleum בחודשים הנוכחיים. זאת כאשר, המשמעות של ההשקעות ברבעון היא שהכסף האדיר של ברקשייר ואחזקות משרד האוצר שונו מעט מתחילת מרץ, וירדו מתחת למיליארד דולר ל-105.4 מיליארד דולר.
 


בעוד שהרווחים באינטרנט ירדו מהכנסות של 5.5 מיליארד דולר בתחילת השנה להפסד של 43.8 מיליארד דולר, רווחי העבודה - עלו ב-39% ל-9.3 מיליארד דולר. נכתב בפרסום. ברקשייר נדרשת לשלב את התנודות כחלק מהרווחים שלה מדי רבעון, כלל חשבונאי שבאפט הזהיר ככזה שעלול לגרום לנתוני הרווחים של החברה להיראות "מטעות ביותר".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לך לעבוד, איש זקן
    רוני לוי 08/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 3
    חלאס חירטוטים והשקעות באוויר ורווחים של נייר וקשקושי גאונות בשקל. לך לעבוד פעם אחת בחיים שלך. עאלק גורו.
    סגור
  • 2.
    טבע
    ארז נוי חיפה 08/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם חכמים כאלה עושים טעויות. מכר את טבע לפני חודשיים !!! מאז עלתה 52% טבע תעלה בין 1000% ל 2000% תוך שנתיים.
    סגור
  • 1.
    חכו עוד שנה שנתיים ותראו רק רווחים גדלים (ל"ת)
    ניתוח מוקדם מאד 08/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור