השוק

הפיטורים בהייטק מגיעים לנאסד"ק: קורנית מפטרת עשרות עובדים

חברת מערכות ההדפסה על בדים מפטרת עשרות עובדים, לאחר שהמניה שלה איבדה 85% תוך 8 חודשים ו-79% מתחילת השנה ותחזית ההכנסות קוצצה ב-36%
יאיר מור | 
פיטורים (צילום shutterstock)
ענקית ההדפסה הדיגיטלית קורנית מצטרפת לגל הפיטורים בהייטק, כך לפי דיווח בגלובס. החברה, שמפתחת מערכות ייעודיות להדפסה על בדים, צפויה להיפרד מ-30 מתוך כמעט 900 עובדיה, המהווים כ-3.4% מכוח האדם שלה. הקיצוץ הוא רוחבי, כך שסביר להניח שאוב המפוטרים הם בישראל, מאחר שכאן יושבים יותר ממחצית עובדי החברה.
החברה הוקמה ב-2002 והונפקה בנאסד"ק במאי 2015 לפי שווי מוערך של כ-400 מיליון דולר. מאז ההנפקה, שבה גייסה כ-100 מיליון דולר, היא ערכה שלושה סבבי גיוס הון באמצעות הנפקת מניות, שבהם גייסה עוד יותר מחצי מיליארד דולר. בנובמבר הקודם הגיעה המניה שלה לשווי השיא שלה בכל הזמנים, אך מאז היא נמצאת בצניחה ואיבדה 84.7% מאותו שיא ו-79% מתחילת 2022. כיום נסחרת החברה בשווי של 1.3 מיליאר דולר.
השפל הקודם של החברה היה בתחילת הקורונה, אז הידרדר שווי המניה לכ-24 דולר – כ-2 דולר פחות מהיום. עם זאת, השפל הזה היה קצר מועד, ומאז היא דווקא נסקה, כנראה בזכות הפוטנציאל בעידן שבו רוב הקניות מבוצעות ברשת להציע לחנויות בגדים מקוונות מכירה של ביגוד עם הדפסים בהתאמה אישית לכל קונה.
עם זאת, כאמור, ב-8 החודשים האחרונים היא נמצאת שוב בירידה, ולפני שבועיים פרסמה אזהרת רווח לרבעון השני של השנה. לפי ההודעה, החברה צופה שהכנסותיה בחודשים אפריל עד יוני תסתכמנה ב-56.4 עד 59.4 מיליון דולר בלבד – כ-36% פחות מהתחזית המקורית להכנסות בגובה 85-95 מיליון דולר. בנוסף, היא הפכה את תחזית הרווח התפעולי להפסד של 18 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה