השוק

אמזון סוגרת את החנויות - מאיזה תחום היא לא יוצאת?

ענקית הקניות ברשת הודיעה כי היא יוצאת מתחום החנויות הפיזיות, שבו השקיעה בשנים האחרונות מיליארדי דולרים – חוץ משני תחומים שבהם היא מתכוונת דווקא להתרחב
יאיר מור | 
אמזון (צילום unsplash)
אמזון מתכננת לצאת מתחום החנויות הפיזיות ולסגור את כל החנויות שהקימה בשנים האחרונות, כך אישרה החברה לסוכנות הידיעות רויטרס, שחשפה את המהלך. אמזון אמרה כי היא מתכוונת לסגור 68 חנויות פיזיות בארה"ב ובריטניה – ביניהן חנויות ספרים, חנויות פופ-אפ (כלומר דוכנים בקניונים) וחנויות "4 כוכבים", שהיו מעין כלבו לבית עם מוצרים פופולאריים במיוחד.
לאחר החשיפה, הוסיפה בטסי הארדן, דוברת מטעם החברה, בתגובה לניו-יורק טיימס כי החברה מתכננת "להתמקד יותר בחנויות Amazon Fresh, Whole Foods Market, Amazon Go ו-Amazon Style וטכנולוגיית Just Walk Out שלנו. אנו נשארים מחויבים לבניית חוויות וטכנולוגיות קמעונאות פיזית לטווח הארוך, ואנו עובדים באופן צמוד עם העובדים המושפעים כדי לסייע להם למצוא תפקידים חדשים בתוך אמזון". במלים אחרות, כל החנויות שייסגרו הן חנויות שמוכרות פריטים שאינם מזון. חנויות המזון של החברה ימשיכו לפעול כרגיל.

החנות הפיזית הראשונה של אמזון היתה, למרבה האירוניה, חנות ספרים – התחום שממנו התחיל האתר את פעילותו, והביא לא מעט חנויות ספרים רגילות לפשיטת רגל. החנות הוקמה בסיאטל ב-2015, ואחריה הגיעו, כאמור, עוד עשרות חנויות פיזיות, שמכרו ספרים, צעצועים ומוצרים פופולאריים שהחברה ידעה מראש שנהנים מביקוש גבוה. כך, היא הקימה למעשה רשת של נקודות לאיסוף מוצרים פופולאריים ללא צורך במשלוח לכל רוכש בנפרד. בנוסף, החנויות שימשו גם כמרכז החזרות וכתצוגה למכשירי הבית החכם של החברה, כמו הרמקולים והמסכים החכמים בסדרת Echo עם העוזרת הקולית אלכסה ומצלמות האבטחה של חברת Ring שאותה רכשה אמזון ב-2018 תמורת מיליארד דולר.
כעת, מתכוונת אמזון לסגור את כל תחום הפעילות הזה לטובת חנויות המזון, שאליהן נכנסה ב-2017 עם חשיפת חנות הקונספט Amazon Go ורכישת רשת הסופרמרקטים Whole Foods תמורת 13.7 מיליארד דולר, לצד תחום האופנה, שאליו היא נמצאת כרגע במהלך כניסה עם הקמת שתי חנויות קונספט בארה"ב ובבריטניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה