השוק

אוורגרנדה מוכרת מניות, הספקים במשבר כלכלי, מדוע המניה טיפסה?

ענקית הנדל"ן הסינית שמחזיקה בחוב עתק ומתקשה לעמוד בתשלומים, מכרה 1.75 מיליארד מניות בבנק שנג'ינג, מה שגרם למנייה לעלות ב-2%, אך הנושים טוענים כי בינתיים החלו למכור דירות ורכבי יוקרה שברשותם כדי לעמוד בתשלומים עד שיקבלו תשלום בעצמם
מערכת ice | 
נדל"ן בסין (צילום pexels edit ice)
מניית אוורגרנדה הנאבקת אחרי המשבר שעבר על חברת הענק הסינית, עלתה לפנות בוקר (אור לרביעי) סביב 2% לקראת המועד האחרון לתשלום ריבית למחזיקי אג"ח בחו"ל, כאשר במקביל, בהגשת מסחר לבורסה בהונג קונג ביום רביעי, מסרה אוורגרנדה שתמכור את 1.75 מיליארד המניות שבבעלותה בבנק שנג'ינג לקבוצת ההשקעות פיננסי של שניאנג שנג'ינג, לפי 5.70 יואן למניה.
ענקית הנכסים, שלה חוב עתק בסך 300 מיליארד דולר, מתקשה לגייס כספים כשהיא מתמודדת עם עוד מועד אחרון לתשלומי ריבית אג"ח. השווקים עוקבים מקרוב כדי לראות אם החברה תעמוד בתשלום הריבית שלה בסך 47.5 מיליון דולר. חברת הנכסים כבר החמיצה תשלום קופון אחד של 83.5 מיליון דולר בשבוע שעבר, על איגרת חוב בחודש מרץ 2022, בהיקף של 2 מיליארד דולר.
גואו הוי, שעסקי הניקיון שלו זכאים ל-20 מיליון יואן (3.1 מיליון דולר) מענקית הנדל"ן הנלחמת, סין אוורגרנדה, סומך על הממשלה לתקן משבר שהותיר את החברה שלו על סף פשיטת רגל. בנוסף אליו, שורה של ספקים ואנשים שזכאים לתשלום מאברגרנד מספרים כי הם מוכרים רכוש שברשותם כמו דירות או רכבי יוקרה כדי לעמוד בתשלומים שלהם עצמם.
הדבר שמצליח להרגיז את הנושים של החברה הוא שיו"ר אוורגרנדה שילם דיבידנדים בגובה של 8 מיליארד דולר במהלך קריסת אוורגרנדה תוך שהוא מכריח את העובדים להלוות לחברה מזומנים, כמו גם להקפיא את שכרם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה