השוק

בעקבות דחיית הדיון בחוק הלגליזציה: מה קרה למניות חברות הקנאביס?

החוק להסדרת הלגליזציה נדחה על רקע הדרישה להקמת ועדה שתבחן את הנושא. האם המשקעים שהקפיצו את מניות חברות הקנאביס בעקבות הדיווחים הקודמים גילו אורך רוח?
 
אילן שניג | 
מניות הקנאביס (צילום freepik, Istock)
בשבועות האחרונים מאז הקמת הממשלה נושא הלגליזציה שוב עלה על השולחן. גם הליכוד וגם כחול לבן רואות עין בעין ורוצות לחוקק חוק שיסדיר את הנושא. בשבוע שעבר הן סיכמו על קידום חקיקה שתסדיר את סוגיית אי-הפללה ולגליזציה במה שהוגדר "מודל אחראי שיותאם לישראל ולאוכלוסיית המדינה". לאחר שהוציאו את ההודעה המשותפת אפשר היה לראות זינוק בשערי מניות הקנאביס הרפואי.
אלא שבתחילת השבוע נדחה הדיון בחוק בוועדת השרים לענייני חקיקה לשבוע הבא (בינתיים) על רקע דרישת מספר גורמים בממשלה לקיים עבודת מטה לפני הפתיחה בחקיקה והוציא קצת את האוויר מהמפרשים של החברות. האם לשוק יש סבלנות ואורך רוח או שהוא מגיב בתנודתיות לעיכובים בתהליך האסדרה? בדקנו את 10 חברות הקנאביס בעלות שווי השוק הגבוה ביותר ואת הביצועים שלהן מאז ההחלטה. 
רק 4 מחברות הקנאביס הרפואי רשמו עליות 
מסקירת 10 חברות הקנאביס הרפואי בעלת שווי השוק הגבוה ביותר, 4 מתוכן בלבד רשמו עליות מאז יום שני האחרון. במקום הראשון ניצבת קאנומד ישראל, שזינקה ב-6.6% ועמדה מוקדם יותר היום (ד') על שער ממוצע של 28.8. בשלושת החודשים האחרונים זינק ערכה של קאנומד ב-35.29%. במקום השני ניצבת חברת יוניבו ישראל, שבשני ימי המסחר האחרונים עלתה ב-6.2% ועמדה יותר מוקדם היום (ד') על שער ממוצע של 270.6. יוניבו עלתה ב-67.44% בשלושת החודשים האחרונים.
אחריה במקום השלישי פנאקסיה ישראל, שזינקה  ב-4.42% ועמדה מעל שער ממוצע של 297.6. פנאקסיה עלתה ב-72.37% בשלושת החודשים האחרונים. במקום הרביעי, חותמת את הטבלה של המניות העולות, חברת טוגדר ישראל, שבשני ימי המסחר האחרונים עלתה ב-1.93% ועמדה יותר מוקדם היום (ד') על שער ממוצע של 289.3, עלייה של 75.66% בשלושת החודשים האחרונים.
שש חברות קנאביס צונחות, תיקון עולם מתרסקת
במקום הראשון והלא מחמיא באגף חברות הקנאביס הצונחות, ניצבת חברת תיקון עולם (קנביט), שבשני ימי המסחר האחרונים ירדה ב-5.31% ועמדה יותר מוקדם היום (ד') על שער ממוצע של 651.8, אבל מי שהשקיע במשך שלושה חודשים הרוויח הודות לעלייה של 89.72%. אחריה במקום השני חברת שיח מדיקל, שרשמה ירידה של כ-4.5% ורשמה שער ממוצע של 69.9, זינוק של 57.72% בשלושת החודשים האחרונים.
במקום השלישי אינטליקנה, שצנחה בכ-4% ועמדה על שער ממוצע של 228.4, זינוק של כ-33% בשלושת החודשם האחרונים. במקום הרביעי חברת פארמוקן, שירדה ב-1.97% לשער ממוצע של 218.6, עדיין, רשמה זינוק של 9.32%.
במקום החמישי בקרב החברות הצונחות ניצבת אינטרקיור, שבשני ימי המסחר האחרונים ירדה ב0.7% ועמדה יותר מוקדם היום (ד') על שער ממוצע של 424, אבל מי שהשקיע במשך שלושה חודשים נהנה מתשואה של כ-103.76%. במקום השישי, החברה שצנחה הכי פחות מבין חברות הקנאביס היא עמיר שיווק, שירדה ב-0.67% ונעמדה על שער ממוצע של 1926. מניות החברה זינקו בכ-51.15% בשלושת החודשים האחרונים. 

אתמול (ג') הודיעה הרשות לניירות ערך כי תפתח את הבורסה בתל אביב לחברות קנאביס  מחו"ל, שיוכלו לסחור בבורסה הישראלית לצרכי פנאי. אולם, חברות ישראליות שמונפקות בישראל לא יוכלו לסחור בחו"ל לצרכי פנאי. המהלך צפוי למשוך לבורסה הישראלית חברות קנאביס מרחבי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה