השוק
1.75 מיליארד שקל: המימון הענק שקיסטון סגרה עם לאומי לאגד
קרן התשתיות קיסטון השלימה מימון מחדש לשותפות באגד, שישפר תנאים ויאפשר גמישות למהלכים עתידיים. מדובר באחד המימונים הגדולים במשק השנה - והוא מגיע אחרי שהמניה של קיסטון זינקה ב-73%. מה עומד מאחורי המהלך?
קיסטון, קרן התשתיות שמחזיקה בשליטה בקבוצת אגד, השלימה מהלך מימון מחדש בהיקף של כ-1.75 מיליארד שקל לשותפות באגד. בנק לאומי הוביל את המימון החדש בחיתום מלא, במקום שני הסכמי מימון קודמים שכללו קונסורציום של מספר גופים מממנים. זהו אחד ממהלכי המימון הגדולים שבוצעו במשק ב-2025.
המימון החדש ישמש למחזור החוב הקיים של אגד, וכולל גם מסגרת שתאפשר לקיסטון לרכוש את יתרת 13.2% מהמניות באגד במסגרת אופציית PUT - הזכות של בעלי המניות המייסדים למכור את חלקם. האופציה, השנייה והאחרונה, צפויה להתממש בפברואר 2026, ותעלה את אחזקתה של קיסטון באגד ל-91%.
ההסכם החדש משקף שיפור משמעותי בתנאים הפיננסיים של אגד: הפחתה בעלויות המימון, הארכה של מח"מ החוב (משך החיים הממוצע), והקלה על לוח הסילוקין בשנים הקרובות. המימון כולל מסלולי ריבית משתנה, פריים שקלי וריבית צמודה למדד, שמותאמים לצרכי התזרים של אגד.
מעבר לשיפור הפיננסי, ההסכם מעניק לקיסטון ולאגד גמישות אסטרטגית רחבה. המבנה החדש מאפשר שינויים עתידיים בקבוצה, כולל ריכוז פעילות הנדל"ן באגד פרופרטיז - צעד שיכול להצמיח ערך משמעותי.
המהלך מגיע על רקע שנה מצוינת עבור קיסטון: המניה זינקה השנה ב-73% לשווי של 1.87 מיליארד שקל, וההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2025 קפצו פי 13.5 ל-540 מיליון שקל.
הרווח הנקי הגיע ל-367 מיליון שקל, מתוכם 175 מיליון ברבעון השלישי בלבד - רבעון שיא. התשואה על ההון עמדה על 27.7%, והחברה ממשיכה ליישם את האסטרטגיה להכפלת ההון העצמי ל-4 מיליארד שקל עד 2030.
אגד עצמה ממשיכה להתחזק: הכנסות של 4.3 מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים, רווח תפעולי (EBITDA) של 953 מיליון שקל, וחלוקת דיבידנדים של כמעט מיליארד שקל לבעלי המניות.
החברה לא מסתפקת בקווי אוטובוסים: היא זכתה בהפעלת הרכבת הקלה הירוקה והסגולה בתל אביב, מרחיבה פעילות באירופה, ומשיקה פלטפורמות דיגיטליות חדשות.
עבור המשקיעים בקיסטון, המימון מחדש הוא אות חיובי: הוא משפר את יציבות התזרים, מפחית סיכונים פיננסיים ומאפשר למקסם את הערך מהאחזקה המרכזית - אגד.
זהו ביטוי לאמון של מערכת הבנקאות במשק בנכסי תשתית, גם בתקופה של אי ודאות כלכלית. בנק לאומי, שבחר לחתום על העסקה לבדו, שולח מסר ברור: אגד היא נכס איכותי עם תזרים יציב ופוטנציאל צמיחה. השאלה היא אם המומנטום יימשך, או שהמניה כבר תמחרה חלק גדול מהפוטנציאל.
"הסכם המימון משקף הבעת אמון בקיסטון ובקבוצת אגד", מסרה רחל סגל, משנה למנכ"ל קיסטון. "מדובר במימון שמגלם הישג כפול - שיפור משמעותי בפרמטרים הפיננסיים, לרבות הארכת מח”מ והפחתת עלויות מימון, והתאמת מבנה החוב וההסכמים להמשך התפתחותה של אגד כקבוצה.
ההסכם החדש תומך בתוכניות הצמיחה, מגדיל את הגמישות העסקית, ומאפשר היערכות נכונה לשינויים מבניים ולמהלכים עתידיים בקבוצה. בנק לאומי שוב הראה שהוא לא רק מממן אלא שותף לדרך ואני מודה לצוות הבנק על תהליך איכותי, מקצועי ומהיר", הוסיפה סגל.
עוד ב-
"אנחנו גאים להיות הגוף הפיננסי שמוביל את המימון של העסקה המורכבת והחשובה הזו בתחום התחבורה", מסרה ליאת שוב, ראש החטיבה העסקית בבנק לאומי. "אני מודה לאנשי קיסטון על השותפות ובטוחה שעסקת מימון זו תסייע רבות לפיתוחה של אגד בשנים הקרובות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



