השוק
משקיעים, שימו לב: המניה קופצת ב-8%, אבל יש כוכבית
מניית אלקטריאון מזנקת אחרי התפתחות חיובית בצרפת, אבל המשקיעים שנכנסו בשיא לפני מספר שנים עדיין מופסדים בענק
מניית אלקטריאון בולטת על מסכי הבורסה היום עם זינוק של 8% במחזור גדול. מאחורי הזינוק עומדת התפתחות חיובית בצרפת - החברה שמפתחת טכנולוגיית כביש חשמלי, כדי להטעין רכבים בעודם נוסעים על הכביש, דיווחה כי השלימה את שלב ניסוי הנהיגה בפרויקט הדגל שלה בצרפת.
במסגרת הפרויקט הוטמעה מערכת טעינה אלחוטית של החברה לאורך כ-1.5 קילומטרים. המערכת מאפשרת טעינה רציפה של כלי רכב חשמליים, קלים וכבדים, תוך כדי נסיעה וללא צורך בעצירה או חיבור פיזי לחשמל.
במסגרת הניסוי נמדדה העברת הספק ממוצע העולה על 200 קילוואט, והספק רגעי העולה על 300 קילוואט - נתונים אשר למיטב ידיעת החברה, הינם יוצאי דופן בהשוואה למערכות טעינה אלחוטית דינמית אחרות בעולם, ומדגימים את היכולות ההנדסיות העתידיות של טכנולוגיית החברה.
לדברי החברה ההצלחה היא עוד שלב בדרך להפיכתה למובילה בתחום הכביש החשמלי, והיא מציינת שצרפת מתכוונת לפרוס מערכות כאלו באורך של 5,000 ק"מ עד 2030 ו-4,000 ק"מ נוספים עד 2035.
בעוד לא ברור מה היקף ההכנסות הפוטנציאליות וטווח הזמן שלהן בעקבות ההצלחה, בהחלט מדובר בהתפתחות חיובית, כפי שגם מציג המנכ"ל אורן עזר: "זהו רגע מכריע בהתפתחות הכבישים החשמליים בקנה מידה עולמי. ביצועי המערכת יוצאי הדופן, שהודגמו בפרויקט ונבחנו על ידי מעבדות עצמאיות בצרפת, מראים כי המערכת שלנו היא המערכת היחידה שיודעת לספק טעינה דינאמית לרכבים, בעוצמה ובאמינות, ושאין לה מתחרות המסוגלות לעמוד ברף שקבעה.
הטכנולוגיה של אלקטריאון עומדת בכל הדרישות שנקבעו על ידי ממשלת צרפת ואף עולה עליהן. אני מאמין כי התוצאות האלה סוללות את הדרך להתקנה בצרפת של אלפי קילומטרים של כביש אלחוטי עם טכנולוגיית החברה, ובהמשך באירופה כולה". סיכם עזר.
המשקיעים קופצים על המניה הזו בעקבות ההתלהבות מצד החברה. ייתכן שבצדק, אבל סימני השאלה הגדולים עדיין נותרים בעינם. בראשם - המשך הפיתוח של טכנולוגיות טעינה מהירה על ידי ענקיות כמו BYD ו-CATL.
למעשה, מדובר באיום קיומי על אלקטריאון: אם ניתן להטעין רכב בחשמל ל-400 ק"מ תוך 5 דקות, למה צריך להשקיע הון עתק בפרויקטים של אלקטריאון, במסגרתם צריך לחפור מתחת לכבישים?
זה לא איום סרק: בשני ימי המסחר אחרי ההודעה של BYD בתחילת השנה, מניית אלקטריאון איבדה 20%. זה רק הוסיף למומנטום השלילי של החברה שהגיעה לבורסה עם חלום גדול אבל טרם תרגמה אותו להכנסות.
תראו את תוצאות הרבעון השני למשל - הכנסות של 3.8 מיליון שקל בלבד לעומת 10.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה, הפסד נקי של 29 מיליון שקל לעומת כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל, וירידה של מעל מחצית בצבר ההזמנות - מ-65 ל-30 מיליון שקל.
כל זה מלווה בצניחה של 67% במניה מתחילת השנה, ו-73% בשנה האחרונה שהפכו אותה לאחת מהמניות הגרועות בבורסה בתקופות האלו. בשיא היא נסחרה לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל, היום רק 830 מיליון שקל, והאמת, לא בטוח שגם השווי הזה מצדיק פעילות שמכניסה כמה עשרות מיליונים בשנה ושורפת קרוב ל-100 מיליון שקל בשנה.
עוד ב-
אז אלקטריאון תחגוג כל הצלחה קטנה בגדול. היא צריכה לעשות את זה והיא צריכה להמשיך לעבוד קשה כדי לממש את הטכנולוגיה שלה. מי שצריכים להיות זהירים ולשים לב לכל פרט קטן הם המשקיעים, חלקם שהשקיעו לפני מספר שנים כבר מופסדים בגדול, וחלקם שנכנסו לאחרונה עוד
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.מדוע זה כתוב כך?חננאל 10/2025/23הגב לתגובה זו0 0קראתם? הבנתם? אז מה אתם עכשיו מבלבלים את המוח כמה היה קודם.כן היה שורט במדדים. אנשים רעים שפוגעים בתעשייה הישראלית. מכל מקום תקבלו גלויה כשהחבר תהיה שווה הרבה מליארדים. בהצלחה בסקוויזסגור
-
2.זו חותמת איכות של מדינת G7מדובר בפריצת דרך 10/2025/22הגב לתגובה זו0 1יש כאן הודעה דרמטית שמעבירה את החברה למצב של טכנולוגיה מוכחת עם חותמת איכות - היא כעת מובילה במכרז וגם אם תהיה חלק ממנו זה מיליארדיםסגור
-
1.אין כמעט הכנסותזה פשוט 10/2025/22הגב לתגובה זו2 0לא יהיו הכנסות כי כל הרעיון והישטה לא שווים ובשבדיה בכלל ביטלו את כל הניסיון הזה לכביש מטעין. לא צריך, הסוללות משתפרות ועולות פחות ופחותסגור



