השוק
אילון מאסק במוקד: מה צפוי בדוחות טסלה?
טסלה מגיעה לדוחות אחרי שנה תנודתית במיוחד ושלל סערות סביב המנכ"ל אילון מאסק. מה צופים האנליסטיים ומה המשקיעים יחפשו מעבר למספרים?
טסלה תפרסם את דוחות הרבעון השלישי שלה הערב לאחר סיום המסחר, וכמו תמיד, עיניי המשקיעים יהיו נשואות לחברה של אילון מאסק. עם שיאים חדשים בהיקף מכירות הרכבים ברבעון והשקעות גוברות בתחומים כמו תחבורה אוטונומית ורובוטים אנושיים, הדו"ח הנוכחי ימשיך להציג את השינוי שעוברת טסלה: פחות יצרנית רכב, ויותר חברת טכנולוגיה עתידנית, בדיוק כמו החזון של אילון מאסק.
ברבעון השלישי מסרה טסלה 497,099 רכבים - שיא חדש שעקף בהרבה את התחזיות בוול סטריט, שעמדו על כ-448 אלף בלבד. תחזיות ההכנסות עומדות על כ-26.6 מיליארד דולר, עם רווח למניה של 0.55 דולר ותזרים חופשי צפוי של 1.1 מיליארד דולר. אך למרות הנתונים המרשימים, לא בטוח שזה מה שירגש את המשקיעים הפעם.
וול סטריט כבר לא מתרגשת ממספרי רכבים בלבד. האנליסטים מדגישים שהפוקוס בדו"ח יהיה על התחזיות להמשך - ובעיקר על החזון של טסלה בתחום הרובוטקסי, הבינה המלאכותית והרובוטים האנושיים. הרווח וההכנסות הם רק חלק מהסיפור.
בשנים האחרונות משקיעים רבים החלו לראות בטסלה לא רק יצרנית רכב חשמלי, אלא פלטפורמת AI מתקדמת. החברה לא רק מלמדת את המכוניות שלה לנהוג, אלא גם את הרובוטים שלה, ובראשם "אופטימוס", רובוט אנושי שטסלה מתכננת להתחיל למכור בהיקפים גדולים כבר בשנה הבאה. לפי חלק מהאנליסטים, פוטנציאל השוק של הרובוטים האנושיים עומד על 9 טריליון דולר.
ברקע לכך, טסלה משיקה עוד ועוד פרויקטים בתחום הרובוטקסי ובקיץ האחרון אף החלה להריץ שירות נסיוני באוסטין, טקסס. בשלב זה, עדיין יש נהג בטיחות בחלק מהרכבים, אך השלב הבא, הסרת הנהג, הוא נקודת מפתח שכולם מחכים לה. הרחבת השירות למדינות נוספות כמו נאבדה ואריזונה נמצאת באופק.
2025 הייתה שנה תנודתית במיוחד למניית טסלה. בחודשים הראשונים של השנה איבדה המניה כמעט חצי מערכה, על רקע חששות מביקושים חלשים וביקורת על קשריו של מאסק עם ממשל טראמפ. אך מאז היא התאוששה וזינקה בכ-100% מהשפל ומתחילת השנה מציגה עלייה של כ-9.5%.
כיום המניה נסחרת סביב 443 דולר, אך בשוק האופציות מתמחרים תזוזה של כ-8% לכאן או לכאן לאחר פרסום הדוחות. בעבר, טסלה ידעה להפתיע לטובה, כמו ברבעון השלישי של 2024, אז זינקה ב-22% לאחר תוצאות חזקות מהצפוי.
דווקא כשהתוצאות נראות טוב, רבים מצפים לעדכונים לגבי העתיד. אילון מאסק ידוע בלוחות הזמנים האגרסיביים שלו, והמשקיעים ינסו להבין האם החזון של טסלה עדיין על המסלול.
אנליסטים כמו דן אייבס מוודבוש טוענים שהשלב הבא בצמיחה של טסלה מתחיל עכשיו - עידן הבינה המלאכותית. לדבריו, רק תחום הרכב האוטונומי לבדו עשוי להוסיף טריליון דולר לשווי החברה בשנים הקרובות.
גם בנקים כמו RBC, גולדמן זאקס וקנטור עוקבים מקרוב אחרי עדכונים על המודל הזול של טסלה, הפיתוח של הרובוטים, הרחבת הרובוטקסי וההתקדמות בסין ואירופה. לא פחות חשוב יהיה להבין כיצד ישפיע ביטול הטבת המס בגובה של 7,500 דולר על רכבים חשמליים בארה"ב ומה תהיה ההשפעה על הביקושים בעתיד.
ברקע לכל אלו, המשקיעים עוקבים גם אחר הדרמה סביב חבילת התגמול של מאסק. לאחר שחבילת שכר קודמת שלו בוטלה בבית המשפט בדלאוור, עולה כעת להצבעה הצעה חדשה - בשווי של טריליון דולר. גופי ייעוץ מוסדיים קוראים לדחות את ההצעה, אך תומכים של מאסק טוענים שבלי תמריץ ראוי, הוא עלול לעזוב את החברה.
האסיפה הכללית של בעלי המניות צפויה ב-6 בנובמבר, זמן קצר אחרי פרסום הדוחות. ההחלטה עשויה להשפיע לא רק על מאסק, אלא גם על עתידה האסטרטגי של טסלה.
עוד ב-
הדו"ח של טסלה הערב הוא מבחן חשוב, לאו דווקא למכירות או לרווח, אלא לחזון. האם טסלה יכולה באמת להפוך לענקית בינה מלאכותית ורובוטיקה? האם היא בדרך להיות חברת הטכנולוגיה המשפיעה של העשורים הקרובים או שמדובר בחזון שאפתני מדי?
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



