השוק

איתן יוחננוף עם עלייה של 10.7% בהכנסות, אבל מה קרה לרווח?

ענקית הקמעונאות העמיקה את המבצעים במהלך הרבעון, מה שהוביל לגידול בשורה העליונה אך ירידה בשורה התחתונה. בנוסף, החברה רשמה צניחה של 23% ברווח הנקי, אך ברבעון המקביל נרשם אירוע חד פעמי גדול שמעוות את ההשוואה
רוי שיינמן | 
איתן יוחננוף (צילום גבע טלמור, shutterstock)

רשת הקמעונאות יוחננוף דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני, בו הסתכמו ההכנסות ב-1.36 מיליארד שקל לעומת 1.22 מיליארד שקל ברבעון המקביל, עלייה של 10.7%.

מנגד, בשורה התחתונה מציגה יוחננוף ירידה של כ-22.9% ברווח הנקי שעמד על 55.3 מיליון שקל לעומת 71.7 מיליון שקל ברבעון המקביל - עם זאת, ברבעון המקביל רשמה החברה מחיקה של הפרשה לתשלום מבוסס מניות למנהלי זול סטוק משלא עמדו ביעדים שלהם, מה שהביא לגידול של 17 מיליון שקל ברווח. השנה עם זאת ההפרשה כן נרשמה, ועל כן הפער של 17 מיליון שקל.
הרווח הגולמי ברבעון עמד על 274.6 מיליון שקל (20.3% מההכנסות) לעומת 259.9 מיליון שקל (21.2% מהרווח) ברבעון המקביל.
מניית יוחננוף נסחרת לפי שווי של 4.34 מיליארד שקל אחרי עלייה של 34% השנה ושל 56% בשנה האחרונה.
החברה ציינה כי השינויים נובעים בעיקר מהוזלה רוחבית של מחירים ומהעמקה של מבצעים כמענה ליוקר המחייה ולהגדלת נתח השוק של החברה.


בנוסף, הרשת ציינה כי רשמה שערוך חיובי של אחזקתה בחברת A2Z, המתפעלת עגלות חכמות. כתוצאה מכך החברה רשמה ברבעון רווח מנכסים פיננסים של כ-11 מיליון שקל לעומת הפסד של 1.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

המכירות בחנויות זהות הסתכמו לכ-1.22 מיליארד שקל ברבעון לעומת 1.16 מיליארד שקל ברבעון המקביל, עלייה של 5%, כשהמכירות למ"ר במגזר קמעונאות מזון עמדו על 14 אלף שקל לעומת 13.5 אלף שקל ברבעון המקביל.


כזכור, אתמול דווח כי הוטל על יוחננוף קנס בסך של כמיליון שקל על ידי הרשות להגנת הצרכן, בגין אי סימון ארץ ייצור ואי הצגת מחיר על חלק מהמוצרים. הרשות טענה כי לא הוצגו מחירים על מאות מוצרים כשעל חלק מהמוצרים עליהם כן הוצג מחיר היה מחיר גבוה יותר בקופה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה