השוק

המשקיעים נערכים לחופשה מתוחה: הדולר משלים זינוק של 2% ביומיים

המשקיעים נערכים לחופשת סוף שבוע ארוכה ומצטיידים במט"ח; החשש מפני החרפה במצב הביטחוני במהלך הימים הקרובים; הדולר נסחר ברמה של 3.78 שקל והאירו שוב חוצה את רמת ה-4 שקלים
ניצן כהן | 
ישראל (צילום shutterstock)
במסחר במט"ח מתחזקים המטבעות הזרים בשיעור חד של כ-1% מה שמשקף את הריצה של המשקיעים לחוף מבטחים בהמתנה להתפתחויות במישור המדיני-ביטחוני בישראל. הדולר מתחזק ב-1.25% ונסחר ברמה של 3.782 שקל, האירו מתחזק ב-1% ונסחר ברמה של 4.09 שקל והפאונד מתחזק ב-0.9% ונחסר ברמה של 4.912 שקל.
אם כן, השבוע שוב יהיה מסחר מקוצר כשביום חמישי כבר יהיה חג בישראל והתחנה הבאה בה יוכלו המשקיעים להגיב לאירועים, ככל שיהיו כאלה, תהיה ביום שני הבא וזה מועד רחוק מידי לתקופה בה המזרח התיכון נמצא במלחמה עצימה כשהיכולת להידרדר היא כחוט השערה.
במקביל להתחזקות של המטבעות הזרים נרשמות ירידות שערים בבורסה וגם זה תהליך טבעי לאור המצב הביטחוני ולאור העובדה שאנחנו נמצאים רגע לפני חופשת סוף שבוע ארוכה.
נזכיר כי כרגע עיקר תשומת הלב נישאת לכיוון תקיפה אפשרית של ישראל באיראן וזה אומר סיכון שאיראן תגיב הן בתקיפה בישראל, מה שיגרור תגובה חוזרת וכן הלאה אולם איראן עלולה להגיב בתקיפה של מדינות המפרץ וזה כבר סיכון שאף אחד לא רוצה לקחת שכן ההשפעה של תקיפה כזו על שוק הנפט עלולה להיות גדולה ואת זה אף אחד לא רוצה.
צריך לזכור עוד כי בעוד כשבועיים יתקיימו בחירות בארה"ב וכרגע הסקרים מצביעים על התמודדות צמודה, צמודה מאוד בין דונלד טראמפ הצבעוני לקמלה האריס המיושבת. לזהות של מי שיבחר יש משמעויות מרחיקות לכת על המצב הביטחוני בישראל, כלומר על ניסיונות להסדיר את המצב ולהשיב את החטופים אל מול עליית מדרגה במלחמה ואובדן כל יכולת לסיים אותה בטווח זמן נראה לעיין.
בין אלה לאלה נמצאים המשקיעים והם, כאמור, מעוניינים להניח את כספם בחוף מבטחים, לפחות בימים הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה