השוק

לקראת מכירת השליטה בישראכרט: המו"מ עם מנורה יוארך בחודש

נראה כי עסקת ישראכרט-מנורה עושה צעד משמעותי לקראת הסכמות; שתי החברות הסכימו הלילה להאריך את תקופת המו"מ לקראת עסקה בחודש נוסף וזה איתות מאוד משמעותי לשוק ההון
ניצן כהן |  2
רן עוז, מנכ"ל ישראכרט (צילום תמי בר שי, freepik)
לקראת עסקה חדשה לרכישת גרעין השליטה בישראכרט. חברת הביטוח מנורה והנהלת ישראכרט החליטו לאור המגעים לרכישת השליטה בחברת כרטיסי האשראי להאריך את משך קיום המו"מ לחודש נוסף וזאת ככל הנראה לאור המגעים המתקדמים לקראת ביצוע עסקה.
אם כן, חברת הביטוח מנורה מבטחים מנהלת מזה מספר שבועות מגעים שככל הנראה מתקדמים יפה, לרכישת גרעין השליטה בחברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל - ישראכרט. המגעים לגיבוש עסקה מהסוג הזה מצריכים ירידה לפרטים הקטנים ומכאן נולד הצורך של שתי החברות להאריך את תקופת המו"מ.
לפני שניכנס לפרטים נציין כי בימים האחרונים נפוצו שמועות לא מבוססות עד כדי ספינים של ממש על גורמים שונים ומשונים שרוצים לקנות את ישראכרט אבל מי שמכיר את הפרטים ומכיר את המורכבות שברכישת חברה כמו ישראכרט, מבין שלשמועות האלה יש מטרות אחרות שהן לא רכישת ישראכרט אלא ככל נראה יצירת מצג תקשורתי שנועד לשיפור תדמית ציבורית וכן הלאה.
נחזור למגעים בין ישראכרט למנורה מבטחים. אחרי שעסקה הראל ישראכרט נפלה באופן תמוה למדיי הרי שעסקת מנורה מבטחים חזרה להיות רלוונטית ואם לומר את האמת זו גם העסקה שבשוק ההון מאמינים בה יותר שכן היא כוללת רכישה של גרעין השליטה בחברת כרטיסי האשראי מה שיותיר אותה ציבורית, מפוקחת ושקופה וזה פרט חשוב מאוד למי שמאמין בציבוריות הישראלית.
רכישת גרעין השליטה בישראכרט על ידי מנורה מבטחים היא היחידה שיכולה כרגע לזכות בתמיכת הרגולציה המחמירה ותותיר את החברה ציבורית כך שמעבר לפיקוח הרפה של הממונה על שוק ההון, היא תותיר אותה תחת עינו הפקוחה של הפיקוח על הבנקים ורשות ני"ע ותאפשר לציבור ליהנות מפירות ההשבחה של עסקה כזו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבה מאוד מטיבה עם מנורה , למה ?
    מיכה 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנורה מתקדמת יפה כל השאר ספינים
    סגור
  • 1.
    מעניין למה
    שי 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר מעל לכמה שנים ישראכרט מוצעת למכירה . מעניין למה שום עיסקה לא מבשילה לידי מכירה. מעניין מה באמת קורה מאחורי הקלעים שכל פעם זה נופל
    סגור