השוק

אסטרטג השווקים של בנק הפועלים: החשש ששאר חברות הדירוג יצטרפו למוד'יס

מודי שפריר אסטרטג השווקים של בנק הפועלים מעריך שהשפעת הורדת דירוג האשראי של ישראל בשני נוצ'ים תהיה גדולה על שוק האג"ח שתימחר הורדת דירוג של נוץ' אחד בלבד
ניצן כהן | 
מודי שפריר (צילום אילן בשור, shutterstock)
מודי שפריר, אסטרטג השווקים של בנק הפועלים מוריד היום את תחזית האינפלציה לחודש ספטמבר אולם מותיר את התחזיות שנה קדימה ללא שינוי. שפריר מנמק את הורדת תחזית המדד לחודש ספטמבר במבצעים של רשתות השיווק וירידה במחירי הדלקים.
"תחזית מדד ספטמבר יורדת קלות למינוס 0.1% (קצב שנתי של 3.6%). מבצעי רשתות השיווק לקראת חגי תשרי צפויים להוריד את מחירי המזון (ללא פירות וירקות) בכ-0.4% וכן להוריד את רכיב 'חומרים ומוצרים לאחזקת משק הבית'. מחירי הדלקים צפויים להוריד את מדד ספטמבר בכ- 0.07%.
"מחירי טיסות לחו"ל צפויים לרדת בחדות יחסית (ירידת מחירים לאחר חודש אוגוסט). בספטמבר אשתקד המחירים ירדו דולרית בכ-13.5% ולעת עתה הנחנו ירידת מחירים של 10% בספטמבר הנוכחי. ירידה צפויה גם במחירי החופשות בישראל (לאחר עליית המחירים בחודשי הקיץ), אם כי בשיעור מתון מהעונתיות – אנו מניחים ירידה של כ- 6% שתוריד את המדד בקרוב ל-0.06%.
"מאידך, עלייה חדה צפויה בספטמבר במחירי החינוך (בעיקר מחירי הצהרונים, וגנים פרטיים). עלייה חדה נוספת צפויה במחירי הירקות - אנו מניחים בינתיים עלייה של כ- 6% שתעלה את המדד בכ-0.11%. מאידך, מחירי הפירות הטריים צפויים לרדת קלות, וכך גם מחירי הירקות הקפואים והפירות המיובשים על רקע המבצעים ברשתות השיווק" מנתח שפריר.
באשר להורדת הדירוג של ישראל על ידי מוד'יס, אומר שפריר כי ההערכה שלו הייתה כי חברת הדירוג תוריד את דירוג האשראי של ישראל בנוץ' אחד אולם במוד'יס הפתיעו עם הורדה של שני נוצ'ים. ההשפעה על שוק האג"ח ברורה והיא אמורה להביא את העקום למצב של תלילות גבוהה יותר בעיקר לאור החשש מפני הורדת דירוג על ידי שאר חברות הדירוג ובראשן S&P.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה