השוק

בנק הפועלים: הנחת העבודה שמחירי הטיסות ירדו בשיעור חד החודש

בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים מעדכנים את תחזית המדד שלהם לחודש ספטמבר; בבנק הפועלים מעריכים שמחירי הטיסות ירדו החודש בשיעור ניכר והירידה הזו תמשוך את המדד מטה
ניצן כהן | 
מסחר בבורסה (צילום shutterstock, פלאש 90/ נתי שוחט)
בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים מעדכנים היום את תחזית האינפלציה שלהם ובאופן מפתיע, החטיבה המורידה את תחזית מדד ספטמבר. כלכלני החטיבה אומרים כי עדכון תחזית המדד לספטמבר נובעת מתחזית שמחירי הטיסות ירדו בשיעור חד עד לסוף החודש.
"עליית המדד החודש הייתה גבוהה מהתחזיות, והיא הושפעה בעיקר מעלייה של 13.2% במחירי הירקות והפירות הטריים, וממחירי הטיסות שעלו ב-22.1%. מחירי הטיסות תנודתיים מאוד מאז פרוץ המלחמה ושינוי שיטת המדידה.
"יחד עם זאת, ניתן לראות שעליות המחירים במשק היו רוחביות, ובכלל זה עליית מחירי שכר-הדירה ומחירי שירותים אחרים. מחירי שכר דירה (שירותי דירות בבעלות), רשמו עלייה של 0.7% וקצב ההתייקרות השנתי עומד עתה על 2.6%. התייקרות שכר-הדירה בעת החלפת דיירים גבוהה יותר ועומדת על 5.3%, נתון שמאותת על המשך עליית מחירי שכר-הדירה" כותבים בחטיבה הפיננסית של הפועלים.
"האינפלציה בישראל מתפתחת בכיוון הפוך מזה שבארה“ב ובאירופה, זאת בהשפעת המלחמה והשלכותיה על שוק העבודה והתקציב. מחירי השירותים, ובכלל זה הדיור, ממשיכים לרשום עליות בין השאר על רקע מחסור בעובדים, לדוגמה רכיב עזרה בבית מציג עליה שנתית של 5% ורכיב תחזוקה ושיפור הבית מציג עלייה של 4.2%. עליית השכר הממוצע במשק בשנה האחרונה גבוהה מ-6%, והיא אינה עולה בקנה אחד עם יעד יציבות המחירים.
"הפחתנו את תחזית מדד המחירים לחודש ספטמבר באופן משמעותי, זאת לאור הירידה החדה במחיר הדלק (2.5%), וכן הנחה שנראה תיקון חד כלפי מטה במחירי הטיסות בחודש ספטמבר (ללא חגים השנה).
תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים עודכנה ל-3.0%. לא הנחנו העלאות מיסים עקיפים מעבר לעליית המע“מ, שצפוי לעלות בנקודת אחוז בינואר. אנו עדיין מעריכים שהסיכונים מוטים לאינפלציה גבוהה יותר" הם מסיימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה