השוק

שוק המט"ח: הדולר ממשיך להתחזק, משלים עליות של יותר מ-3% בשבוע

ההתבוססות במלחמת התשה בחזית הצפונות כשהסיכון למלחמה עצימה במרחב עולה ממשיך ללחוץ את הדולר לעליות חדות; הבוקר נפתח המסחר כשהדולר עולה ב-0.3% ומשלים ראלי של 3.6% מאז סוף אוגוסט, כלומר בשבוע אחד
ניצן כהן | 
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
המסחר בשוק המט"ח ממשיך לשקף את מצבה של ישראל. הבוקר מתנהל המסחר כשהדולר מתחזק ב-0.3% לרמה של 3.762 שקל אחרי שאתמול הדולר התחזק ביותר מ-1%. בסך הכל מאז סוף חודש אוגוסט התחזק הדולר בשיעור חד (מאוד) של 3.6% ואלה מספרים לא פשוטים בכלל לכלכלה הישראלית.
שאר המטבעות מתנהגים כמו הדולר ומתחזקים מול השקל כך שהאירו מתחזק הבוקר ב-0.26% לרמה של 4.153 שקל והלירה שטרלינג מתחזקת ב-0.4% לרמה של 4.927 שקל.
אם כן, בימים האחרונים ניתן לראות את מלחמת ההתשה בחזית הצפון מתגבשת לתמונה שכנראה תלווה אותנו עוד תקופה לא קצרה כשהאופציה להתלקחות שתביא למלחמה עצימה בחזית הצפונים, ריאלית למדי.
מכאן ניתן לראות את המשקיעים ממשיכים להוציא כסף מחוץ לישראל ובשל העובדה שברמות סיכון כאלה, משקיעים זרים כמעט לא נמצאים כאן הרי שזרם הדולרים פנימה לישראל כמעט לא קיים ומכאן שכל תנועה של המשקיעים המוסדיים בישראל מזיזה את הדולר בשיעורים חדים.
צריך לזכור גם את נתוני המאקרו של הכלכלה הישראלית שאינם מבשרים טובות. אתמול התפרסם הגירעון של הממשלה שעלה (שוב) לרמה של 8.3% תוצר כשבנטרול הוצאות המלחמה הרי שהגירעון עומד על 8%, רחוק מאוד מהיעד של 6.6%. כאן צריך לזכור שאמנם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', כינס מסיבת עיתונאים בה אמר דברים שנעמו לאוזן של המשקיעים, אבל לכולם ברור שהמבחן הגדול יהיה בביצוע וכאן אנחנו נכנסים כבר לדיון אחר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה