השוק

שטראוס מתקדמת בתוכנית האסטרטגית: התקבלו האישורים למכירת 'טעם הטבע'

יישום התוכנית האסטרטגית של שטראוס עולה מדרגה; החברה קיבלה את האישורים הרגולטוריים להשלמת מכירת טעם הטבע (פעילות הירקות החתוכים הטריים) לפטריות מרינה מה שיאפשר לחברה להיפרד משלושת הפעילויות שהוגדרו שאינן בעסקי הליבה של החברה
ניצן כהן |  1
שי באב"ד (צילום פלג אלקלעי, shutterstock)
רשות התחרות אישרה לאחרונה לשטראוס להשלים את מכירת טעם הטבע לפטריות מרינה בעסקה שתניב לשטראוס 30 עד 35 מיליון שקל. כך נודע ל-ice. מכירת טעם הטבע שהתמחתה בהכנסת סלטים טריים (ירקות חתוכים) היא חלק מהתוכנית האסטרטגית שגיבשה הנהלת שטראוס החדשה שבראשה עומד שי באב"ד להיפרד מעסקים שאינם בעסקי הליבה שלה.
תוכנית שקיבלה גם את אמון חברת דירוג האשראי מעלות S&P שהעלתה לא מכבר את תחזית הדירוג של החברה משלילית ליציבה. התוכנית האסטרטגית של שטראוס כוללת את מכירת טעם הטבע, מכירת כוורות יד מרדכי ורשת בתי הקפה תחת המותג עלית. 
התוכנית האסטרטגית שגיבש באב"ד כוללת כאמור מיקוד בפעילות ליבה שהוגדרה על ידי באב"ד כפעילות שמניבה רווח תפעולי של לפחות 10% מהמכירות והיא צומחת בקצב של 5% לפחות בכל שנה. שלושת הפעילויות שאותן הוחלט למכור אינם עומדים בתוכנית הזו ומכאן נוצר הצורך למכור את הפעילויות האלה.
שטראוס נותרה כעת עם החזקות (שמוגדרות לא בתחומי הליבה) של 51% במכוורות יד מרדכי ועם רשת בתי הקפה תחת המותג עלית שאוחזת ב-64 נקודות מכירה בעיקר בתחנות הרכבת. 
נזכיר כי שטראוס התמודדה בשנים האחרונות עם שורה של משברים שבסוף הוחלפה הנהלת החברה ותחת המנכ"ל הקודם גיורא בר-דעה, מונה שיש באב"ד שגיבש תוכנית אסטרטגית מעניינת במסגרתה מיפה את עסקי הליבה של החברה וגיבש שורה של פעולות שנועדו בסופו של יום להביא לצמיחה בשורה של סיגמנטים מוכווני רווחיות.
כך למשל סימן באב"ד את תחום המים כאחד מהתחומים בהם החברה תתמקד (שטראוס מחזיקה במותג תמי 4), המשך הצמיחה בפעילות הקפה בברזיל והגברת הפעילות בישראל בתחום החטיפים (תחת המותג עלית). התוכנית האסטרטגית אמורה בסופו של יום (כלומר בשנת 2026) להביא את שטראוס למצב בו עסקי הליבה יהוו 85% מהפעילות של החברה (לעומת 67%) בתוכנית האסטרטגית הקודמת שהסתיימה ב-2023. 
חלק מהתוכנית האסטרטגית שגיבש באב"ד כוללת כמה פעולות מורכבות מאוד כמו שיפור הלוגיסטיקה של החברה, כלומר ייעול תהליכי עבודה החל משלבי הייצור, עובר בשינוע למרלו"גים וכלה בשינוע המוצרים לנקודות המכירה. התהליך הזה, ככל הידוע, כבר התחיל והוא אמור להבשיל בסופו של יום בשנת 2026.
כך או אחרת, מסתמן שהתוכנית האסטרטגית של שטראוס עולה מדרגה בימים האלה ואלה חדשות טובות לבעלי המניות בחברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ככלל אסטרטגיה מוטעית
    אורי 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה עם מנכל״ים בתפיסות הקלסיות ממה שלמדו באקדמיה, לא יקדמו לשום מקום, התמקדות רק בעסקי הליבה לכשעצמו, תתקע את החברה והיא תדרוך במקום ולא תתפתח, מה שיסכן את עתידה ולפחות את הרווחיות שלה ככל והתחרות בתחום תגדל
    סגור