השוק

עמלות מסחר: באיזה בנק או בית השקעות הכי זול לסחור בבורסה

אם אתם משקיעים בבורסה או רוצים להשקיע בבורסה כדאי שתשימו לב היטב לעמלות שאתם משלמים; עמלות גבוהות שוחקות את הרווחים בתיק ולהפך; דירוג עמלות המסחר הגדול
ניצן כהן |  7
השקעות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
כשאנחנו מדברים על שכלול השוק, כלומר הדרך והיכולת של הציבור לבצע פעולות בעודפי הכספים שלהם כך שיניבו להם תשואות גבוהות, אנחנו מדברים בראש ובראשונה על המסחר בשוק ההון. שוק ההון מייצר לא מעט מעט מוצרים כך שבמנעד שבין אפס סיכון (ובהתאם התשואה) למקסימום סיכון (ובהתאם האפשרות לאבד את הכסף או להרוויח יותר), כמעט כל אחד יכול למצוא את עצמו.
מאז הקורונה נראה שהציבור הישראלי הבין את המשחק הזה, או למצער התחיל להבין את המשחק הזה והחל להעביר כסף למסחר עצמאי. כלומר הוא קונה בעצמו את המניה/ אג"ח/ קרן נאמנות וכד' בעצמו, לפי טעמו ולפי תאוות הסיכון (וסיכוי שלו).
אז מטבע הדברים לפעולות האלה יש מחיר. המחיר הוא בעמלות שמלשמים על קניה/ מכירה של ני"ע על עצם החזקת התיק וכן הלאה. נסביר את המובן מאליו: ככל שהעמלות שאדם משלם גבוהות יותר, כך התשואה של ההשקעה שלו נשחקת יותר ולהפך.
מטבעו של עולם רוב הפעולות בניירות ערך מתבצעות באמצעות הבנקים. התהליך באמצעות הבנק הוא קל, נגיש והוא חלק ממכלול היחסים של הלקוח עם הבנק שלו. אבל יש גם אופציות נוספות שהן אמנם לא חלק ממכלול היחסים עם הבנק אבל אם יש לכם עודפי מזומנים שמחפשים תשואה (כן, גם כזו חסרת סיכון כמו מק"מ) הרי שיש את חברי הבורסה הפרטיים, כלומר בתי ההשקעות שמספקים את השירות הזה ובדרך כלל בעלויות נמוכות משמעותית מאלה של הבנק.
עכשיו כדאי להבין את הדברים טוב, לפני שניכנס לעולמות העמלות. מכלול היחסים של אדם עם הבנק שלו הוא דבר חשוב מאוד לניהול תקין של כספי משק הבית ולכן ככל שמערכת היחסים שלכם עם הבנק מורכבת יותר (יש לכם מסגרת אשראי, הלוואה, כרטיס אשראי בנקאי וכן הלאה) כדאי להסתכל על הדברים במכלול רחב יותר מאשר עמלות המסחר.
נסביר דבר נוסף. הטבלאות שאנחנו מציגים כאן ומדרגים את העמלות השונות למסחר בני"ע בבורסה בישראל או בחו"ל אלה עמלות ממוצעות של כל גוף. כלומר, יש כאלה שמשלמים יותר ויש כאלה שמשלמים פחות. יש לשים לב שבמערכת הבנקאית שהעמלות שם גבוהות יותר, ניתן לקבל עמלות טובות לא פחות מאשר בבתי ההשקעות הפרטיים אבל צריך לנהל מו"מ עם הפקידים. הבנקים, תזכרו, כשהם רוצים לקוח אצלם, הם יודעים להיות אגרסיביים בהצעות הערך.
אם כן, זה דירוג עמלות המסחר בני"ע (הממוצעים) של כל גוף מרכזי בישראל שמספק את השירות של מסחר בבורסות השונות.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    חבל שלא הוספתם חברי בורסה..
    המשקיע הפשוט 09/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם בלינק? לוקח פה את כולם בהשקעה שני''ע זרים
    סגור
  • 6.
    אקסלנס אליפות
    משקיע 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור אחד שמשקיע הרבה שנים ואחרי בדיקה מעמיקה אין ספק בכלל שרק אקסלנס שירות מעל המצופה מקצועי ומענה מהיר ואכפתי כמובן שעמלות נמוכות מכל בית השקעות אחר חייב לציין שיש הרבה מאוד הטבות למצטרפים חדשים כמו 100 ש״ח מתנה והכי טוב זה קורס מסחר שעזר לי מאוד בתחילת הדרך וממש נותן לך בסיס להשקעות והרבה מאוד ידע וכלים להמשך הדרך ועוד דבר קטן כמובן שהמערכת מסחר שלהם חדשה קלה ונוחה לשימוש עם הרבה מאוד פונקציות חדשות
    סגור
  • 5.
    אקסלנס המשתלמים ביותר
    מעיין 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי סקר שוק קצר שעשינו אני ובן זוגי חד משמעית לפתוח דרך אקסלנס. זה מה שאנחנו עשינו העמלות אצלם נמוכות בהשוואה לבתי השקעות אחרות ובהשוואה לבנקים.
    סגור
  • 4.
    ממליצה על אקסלנד
    מעיין 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי סקר שוק קצר שעשינו אני ובן זוגי חד משמעית לפתוח דרך אקסלנס. זה מה שאנחנו עשינו העמלות אצלם נמוכות בהשוואה לבתי השקעות אחרות ובהשוואה לבנקים.
    סגור
  • 3.
    אקסלנס לוקחת
    אור 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני סוחר כבר שנים באופן עצמאי דרך אקסלנס אחרי שעברתי כמה וכמה בתי השקעות מצאתי את הנחלה שם. חדר מסחר מקצועי וזמין , עמלות נמוכות ומערכת מסחר יעילה ונוחה שמאפשרת לעשות הרבה דברים בצורה הכי נגישה שיש.
    סגור
  • 2.
    למה לא בדקתם בבנק הדיגיטלי. הכי זול. (ל"ת)
    יעקה 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מזרחי טפחות
    מומחה 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשביל איכות משלמים זה כמו אייפון
    סגור