השוק

ביקושי ענק בהנפקת דיסקונט; אבי לוי: ההנפקה בתנאים מאתגרים

בנק דיסקונט השלים הלילה הנפקת אג"ח משמעותית של כמעט 3 מיליארד שקל כשהמשקיעים המוסדיים הזרימו ביקושים של לא פחות מ-5.5 מיליארד שקל וכל זאת בתנאי שוק לא אידיאליים; אבי לוי, מנכ"ל הבנק: "זו הבעת אמון בבנק בתקופה מאתגרת של הכלכלה הישראלית"
ניצן כהן |  1
אבי לוי מנכ"ל דיסקונט (צילום ישראל הדרי, Magma Images)
מבול ההנפקות של חודש ספטמבר נמצא בעיצומו. בנק דיסקונט אחד הבנקים היותר מעניינים בתקופה הזו, השלים הלילה הנפקה גדולה של כמעט 3 מיליארד שקל כשהמשקיעים המוסדיים הזרימו ביקושים של 5.5 מיליארד שקל וזאת בתנאי שוק לא אידיאליים כשהממשלה מייצרת חוסר ודאות כלכלי-ביטחוני-פוליטי ומדיני, מנפיקה אג"ח בסכומים גבוהים בתחילת השבוע וכן הלאה.
אם כן, ההנפקה הייתה של 3 סדרות חוב: אגרות חוב (הרחבת סדרה טז') בהיקף של 1.3 מיליארד שקל במח"מ של כ-5 שנים ובמרווח אפקטיבי של 0.72% מעל ממשלתי; ניירות ערך מסחריים (נע"מ סדרה 4) בהיקף של 1.2 מיליארד שקל במח"מ שנה ובמרווח אפקטיבי של 0.15% מעל ריבית בנק ישראל; וכתבי התחייבות נדחים (COCO) סדרה י'; בהיקף של 300 מיליון שקל במח"מ של כ-6 שנים ובמרווח אפקטיבי של 1.55%.
במכרז נרשמו ביקושים גבוהים של כ-5.5 מיליארד שקל, מתוכם לקח הבנק כ-2.8 מיליארד שקל. מדיסקונט נמסר כי ההנפקה נועדה לתמוך באסטרטגיית הצמיחה הרב שנתית של דיסקונט ובהרחבת תיק האשראי המגוון והאיכותי של הבנק, ותסייע לחזק את מקורות הנזילות.
את המהלך הביל בבנק דיסקונט על ידי אלעד פישר, ראש חטיבת שווקים פיננסיים, וגד בר לב, מנכ"ל דיסקונט מנפיקים. ההנפקה וההפצה הובלו על ידי דיסקונט קפיטל, בניהולה של הילה חימי, ודיסקונט קפיטל חיתום, בניהולם של צחי סולטן ולירן רזמוביץ'.
אבי לוי, מנכ"ל קבוצת דיסקונט: "הצלחת ההנפקה היא הבעת אמון גבוהה של המשקיעים באיתנות הפיננסית של בנק דיסקונט, במיוחד בתקופה מאתגרת זו במשק הישראלי. תוצאות הגיוס יאפשרו את המשך אסטרטגיית הצמיחה והפיתוח של הבנק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כשהממשלה מייצרת חוסר ודאות כלכלי-ביטחוני-פוליטי ומדיני
    ים 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    'כשהממשלה מייצרת חוסר ודאות כלכלי-ביטחוני-פוליטי ומדיני' כשהמציאות הביטחונית/ האוייבים שלנו מייצרים די עם הינדוס התודעה, זה ממש מציק ולא מעניין/מקצועי
    סגור