השוק

מי יודע? למשרדי הממשלה אין נתונים לגבי שכר המורים החרדים

עתירה חדשה של "ישראל חופשית" חשפה שמשרד החינוך ומשרד האוצר מצויים בערפל בכל הנוגע לשכר המורים ברשתות החינוך המפלגתיות החרדיות
מערכת ice | 
ילדים חרדים (צילום חיים גולדברג/Flash90)
עתירה שהגישה תנועת "ישראל חופשית" חשפה כי למשרד החינוך ולמשרד האוצר, הגופים שאמונים על מימון המורים החרדים ברשתות החינוך המפלגתיות, אין נתונים על שכר המורים.
כזכור, בתחילת השנה שר החינוך יואב קיש הודיע על תקנות חדשות בנוגע לחינוך הממלכתי - לראשונה הוחלט לתעדף את החינוך הפרטי על פני הציבורי, בכך שיזכה לקבל תוספות מתקציב המדינה, ולמעשה יזרים לחינוך החרדי כספים רבים שצפויים לגדול במהלך השנים.
השר הורה על העברת 600 מיליון שקל שיוזרם למוסדות המזוהים עם יהדות התורה וש"ס, השותפות הקואליציוניות בממשלה. סכום זה צפוי לעלות עם השנים בהדרגה.
הזעם הציבורי ביחס לתקצוב מוסדות פרטיים אינו חדש. במהלך השנים נפוצו הטענות על כך שלא ניתן להעניק את אותם התקציבים לבתי ספר שלא דוגלים בתוכנית הלימודים של משרד החינוך ומוותרים על לימוד של מקצועות ליבה.
עם זאת, נראה כי בתקנות החדשות של קיש לא הוחלט על החלת חובה של לימודי ליבה גם במגזר החרדי, ובתי הספר לא יהיו מחויבים לדווח על כוח ההוראה שבהם. נוסף על כך, גם שכר המורים בבתי הספר הפרטיים יוצמד לשכרם של אלו מהמגזר הציבורי, על אף שמורים רבים בציבור החרדי לא נחשבים כעובדי מדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה