השוק

שיין בדרך להנפקה בלונדון? גורמים מזהירים: "החלטה מעוררת מחלוקת"

ענקית האופנה וויתרה על התהליך מול וול סטריט והמקדה בבריטניה במקום. למרות שייתכן כי מדובר בבשורה גדולה לשוק המקומי, מומחים טוענים כי ההחלטה אם לאפשר לחברה כניסה לשוק המניות תלויה גם ברגולטורים בעקבות תלונות חוזרות ונשנות על הפרת זכויות העובדים במפעליה
מערכת ice | 
Shein (צילום shutterstock, freepik)
ענקית האופנה שיין (Shein) בדרך להנפקה בלונדון? ב-BBC דווח היום (שני) כי החברה עשויה להגיש את המסמכים הנדרשים להנפקה כבר השבוע. החברה זכתה לפופולאריות רבה בתקופת הקורונה, בה גולשים רבים עברו לקנייה אינטרנטית ורכשו בגדים דרך החברה. 
למרות זאת, החברה לא חפה מביקורת. עובדים לשעבר מתלוננים על תנאי עבודה חמורים והתעללות של ממש. בנוסף, רק היום דווח כי ממשלת דרום קוריאה מצאה כימיקלים מסוכנים במוצרי החברה. גם בישראל חטפה החברה אש מסיבות שונות
בעבר דווח כי החברה צפויה לצאת למהלך של הנפקה בוול סטריט, אך המהלך בוטל ובמקומו נבחרה לונדון כיעד הגיוני יותר. החברה הוערכה בכ-66 מיליארד דולר בסבב הגיוסים האחרון שלה. "אלו יכולות להיות חדשות חשובות עבור שוק המניות של לונדון", אמרה קולין מקיו בראיון ל-BBC, מנהלת השקעות ראשית בחברת ההשקעות Wealthify.
למרות זאת, ציינה מקיו כי הנפקת החברה תלויה ברגולטורים, בעקבות הדיווחים החוזרים על הפרת זכויות האדם של עובדיה. "זה תלוי ברגולטורים אם ההנפקה תאושר, אבל זה לא יהיה בלי מחלוקת ציבורית" היא הוסיפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה