השוק

דרמה בשופרסל: אחד הבכירים בחברה הודיע לאחים אמיר על התפטרותו

מנכ"ל שופרסל נדל"ן, אורן הוד, הודיע לבעלים של הקבוצה, האחים יוסי ושלומי אמיר, על התפטרותו מהחברה. מדובר בדמות הבכירה ביותר שעוזבת את תפקידה מאז האחים אמיר לקחו על עצמם את הבעלות של קבוצת שופרסל
מערכת ice |  9
שלומי ויוסי אמיר (צילום יחצ, vecteezy, unsplash)
דרמה בקבוצת שופרסל: מנכ"ל שופרסל נדל"ן, אורן הוד, הודיע היום (ראשון) לבעלים של הקבוצה, האחים יוסי ושלומי אמיר, על התפטרותו מהחברה אחרי שהעביר להם מכתב התפטרות. מדובר למעשה באחד האנשים הבכירים ביותר בקבוצת שופרסל, והדמות הבכירה ביותר שעוזבת את תפקידה מאז האחים אמיר לקחו על עצמם את הבעלות של קבוצת שופרסל.
על פי הדיווח ב"כלכליסט", ההתפטרות של אורן הוד לא הפילה אנשים מהחברה מהרגליים, שכן היא הייתה יחסית צפויה. על פי הדיווח, ישנם חילוקי דעות בין האחים אמיר למנכ"ל שופרסל נדל"ן, בעיקר בנוגע לתפיסה האסטרטגית של הוד החברה.
כזכור, רק היום נודע כי אחים יוסי ושלומי אמיר, הבעלים החדשים של שופרסל, החלו ביצוע צעדים משמעותיים ברשת הקמעונאית הגדולה במדינה. בצעד חסר תקדים, הם זימנו כ-100 עובדי מטה לשימוע לפני פיטורים. 
על פי דיווח ב"דה מרקר", מרשימת המפוטרים עולה כי מחלקות שלמות צומצמו באופן דרסטי - ביניהן מחלקת מועדון הלקוחות, המותג הפרטי ובקרת האיכות של מוצרי המותג. כמעט כל העובדים במחלקות אלו פוטרו, כולל מנהלי המחלקות.
גם המנהל של שופרסל אונליין פוטר וטרם מונה ממלא מקום, למרות שהאונליין מהווה כרבע מהמכירות. במחלקת משאבי האנוש נותרו עובדים באגפי השכר והגיוס בלבד.  על פי דה מרקר הצעדים הללו מעידים שהאחים אמיר חותרים להפוך את שופרסל לרשת דומה לרשתות הפרטיות בעלות המטה המצומצם, תוך צמצום השקעה בחדשנות ושירותים ללקוחות. 
עם זאת, בשלב זה שופרסל נותרת יקרה יחסית לרשתות המתחרות, כך שהאחים יצטרכו להביא את הבשורה באמצעים אחרים או שיחוו ירידה במכירות. מצד שני, הצעדים הקיצוניים גרמו לטלטלה בשופרסל ואיבוד רב של הידע וההון האנושי שנצבר במשך שנים, מה שעלול לפגוע בתפקודה השוטף.
לפי מקורות בחברה, זהו רק גל הפיטורים הראשון והאחים צפויים לבצע קיצוצים נוספים בחודש הקרוב. האווירה הקשה הביאה גם להתפטרות מספר בכירים נוספים ברשת.  נראה שהאחים מנסים להתאים את שופרסל לסגנון הניהול של רשתות הפרטיות המוכר להם, גם אם הדבר נוגד את התדמית והשירות עליהם הרגילה הרשת הגדולה את לקוחותיה.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    רשת יקרנית. מתחיל לחטש מחסור של מצרכים. אם ימשיכו להיות (ל"ת)
    לקוח נאמן לשעבר 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    חזירות
    ירון 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצד אחד מעלים מחירים. מצד שני מפטרים בעלי תפקידים ומורידים את רמת השירות. גוזרים מיליונים ולא שבעים
    סגור
  • 7.
    רואים על פרצוף של האחים שהם מחכים לנתח הכי שמן בחברה.אי (ל"ת)
    עובדת שופרסל 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    שופרסל עומדת בפני אסון חלילה ולא מספרים לנו??
    נינה 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה מסביר כל כך הרבה פיטורין בחברה עם אנשים בעלי כזה ותק? בדרך כלל כשהכל בסדר, בעלים חדשים דואגים להון האנושי. מה הבעלים שם יודעים שגורם להם להתנהג כך??
    סגור
  • 5.
    ביטול מועדון הלקוחות !
    כבר לא מה שהיה 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביטול הטבות מועדון יביא לירידה במס' הלקוחות שיפנו לרשתות נוספות
    סגור
  • 4.
    באו לפרק את שופרסל
    יוני 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עושה רושם החובבנים האלה באו להרוס מה שנבנה פה במשך שנים
    סגור
  • 3.
    חוסר האחריות של המוסדיים מזעזע! (ל"ת)
    רן 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שופרסל
    רחל 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לדעתי השופרסל בידי האחים לא מנוהל כמו שצריך הם באמת חושבים שזאת מכולת?
    סגור
  • 1.
    חושבים ששופרסל זה מכולת (ל"ת)
    שחר 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור