השוק

דרמה באגד: 35% מהמניות מוצעות לפי שווי של 5 מיליארד שקל

אגד צופה צורך בגיוס 1.8 מיליארד שקל לרכישת יתרת המניות מחברים. רן דורון, שהוא בעל מניות אגד, מנסה לשווק חבילת מניות בהיקף כולל של 20%-35% לפי שווי חברה של 5 מיליארד שקל, אך הסיכויים לכך נמוכים לנוכח זכות הסירוב של קיסטון למהלך
מערכת ice | 
אגד
חברת התחבורה הציבורית אגד, שנרכשה ע"י קיסטון בעסקה של 3 מיליארד שקל ב-2022, צפויה להידרש לגייס כ-1.8 מיליארד שקל נוספים באוקטובר הקרוב. הסכום נדרש לצורך מימוש האופציה שקיבלו חברי אגד למכור את יתרת 40% מאחזקותיהם בחברה. 
על פי דה מרקר, קיסטון, בשיתוף קרן המורים והגננות, צפויות להשקיע 763 מיליון שקל מהונן העצמי ולגייס מיליארד שקל במימון בנקאי לצורך העסקה. לאחר המימוש, קיסטון תחזיק בשליטה מלאה על אגד בשווי כולל של כ-2 מיליארד שקל.

רן דורון, שהוא בעל מניות אגד, מנסה לשווק חבילת מניות בהיקף כולל של 20%-35% לפי שווי חברה של 5 מיליארד שקל, אך הסיכויים לכך נמוכים לנוכח זכות הסירוב של קיסטון למהלך. 
בשוק ההון מעריכים שאגד נרכשה במחיר גבוה, ולמרות ביצועיה הטובים לאחרונה, רמת הסיכון לעתיד גבוהה. הסכם ההפעלה של אגד עם האוצר מסתיים ב-2029, ובמקביל היא אמורה לצאת למכרזים חדשים על אשכולות הפעילות. 
אגד הציגה ב-2023 הכנסות של 5 מיליארד שקל, רווח נקי של 252 מיליון שקל ורווח תפעולי של 1 מיליארד שקל. היא פעילה גם בהולנד, פולין והיסעים, ומחזיקה בנדל"ן ובזכויות בקו האדום בת"א.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה