השוק

450 מיליון שקל: רכישת הענק של בלו ישראל מתקדמת

על רקע חקירת המשטרה וקנס ענק של 100 מיליון שקל, חברת בלו משקאות של ענאן שמשום מתקדמת לקראת רכישתה על ידי כרמל קרופ בסכום של 450 מיליון שקל. שני הצדדים חתמו על מזכר הבנות לקראת חתימה בקרוב
מערכת ice | 
BLU, יקבי כרמל (צילום shutterstock, מתוך אתר carmelwines)
כרמל קורפ, לשעבר יקבי כרמל, התקדמה עוד שלב אחרון לקראת סגירת עסקת הענק בתחום המשקאות ורכישת  חברת בלו ישראל, השייכת כיום לחברת ההחזקות של ענאן שמשום, SFS החזקות, תמורת סכום ענק של 450 מיליון שקל. היקף המכירות של בלו הוערך ב-200 מיליון שקל בשנה.
על פי הדיווח בכלכליסט, העסקה שהייתה אמורה להיסגר כבר לפני ליל הסדר, אמנם התעכבה, אך אתמול שני הצדדים חתמו על מזכר הבנות לקראת ביצוע העסקה, במה שנראה כצעד כמעט סופי.
 
כזכור, כבר בתחילת חודש מרץ השנה דווח כי כרמל קורפ שנמצאת בשליטת קרן קדמה (32.5%), החלה במגעים לרכישת יבואנית משקאות האנרגיה בלו (BLU) של ענאן שמשום תמורת סכום של בין 200 ל-300 מיליון שקל. לאחר מכן במחצית חודש אפריל, כבר דווח על פרטי העסקה: חלק מהעסקה יהיה במזומן.
ברקע הרכישה יש לציין כי לפני שלושה חודשים, בית המשפט העליון בראשות השופט יוסף אלרון התיר לפרסום את זהותו של איש העסקים ויבואן המשקאות שנחשד בהעלמה של מאות מיליוני שקלים, כאשר מדובר ביבואן של משקה האנרגיה הפופולרי "בלו", ענאן שמשום, שאף נעצר בעקבות החשדות נגדו. שמשום, שנחשד בהעלמה של סכומי עתק על פני תקופה של שש שנים, נעצר על ידי המשטרה במהלך בחודש שעבר יחד עם גורמי רשות המיסים בדרך לחקירה בלהב 433 כאשר עלה חשד שהחברה שלו הציגה דיווחים כוזבים על כמות מכלי המשקאות שאספה למחזור והשתמשה לכאורה בחשבוניות פיקטיביות  ובזיוף מסמכים בהיקף של כ-335 מיליון שקל.
על פי ממצאי החקירה, שמשום מסר לכאורה למשרד להגנת הסביבה דיווחים כוזבים בנוגע להיקף מכלי המשקאות שנשלחו למחזור. החברה בבעלותו קיבלה מאות מיליוני שקלים שלא כדין בשל מצגי השווא והחשבוניות הפיקטיביות.
בתוך כך, גם לפני שבוע וחצי  דווח כי  בעקבות כך, כי חברת בלו תשלם ככל הנראה גם קנס ענק. המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה