השוק

מכה לנתן חץ: שווי הנכסים שלו בארה"ב ירד ב-400 מיליון שקל ברבעון

מאזהרת הרווח שפרסמה הבוקר אלוני חץ שבשליטת איש העסקים נתן חץ עולה כי הוא נאלץ להפחית את שווי הנכסים שלו ב-400 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, הפחתה שתביא לשחיקה של 2.2 שקל למניה
ניצן כהן | 
נתן חץ (צילום יחצ, shutterstock)
איש העסקים נתן חץ מפרסם הבוקר אזהרת רווח חריפה במסגרתה הוא מדווח למשקיעים כי שווי הנכסים של אלוני חץ ירד ב-400 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה וזה נתון חריג בעוצמתו. ההשפעה על הדוחות של החברה במונחי רווח/ הפסד למניה מדברת על הפסד של 2.2 שקל למניה.
נסביר כי הסיבה המרכזית לכך שאלוני חץ נאלצת למחוק נכסים מהמאזן נובעת מהריביות הגבוהות ומעליית שערי ההיוון שמשמשים לקביעת שווי הנכסים וזה נתון שאינו מבשר טובות גם לגבי הרבעונים הבאים שכם הנחת העבודה בשווקים היא כי הריביות ימשיכו להיות גבוהות לפחות עד לסוף השנה וגם אז הן תתחלנה לרדת בקצב מתון וזה אומר שככל הנראה עומדים בפני חץ עוד רבעונים של שערוכים שליליים.
נזכיר כי  מאז החלו הריביות לעלות נאלצו חברות הנדל"ן להתאים את שווי הנכסים שלהם למצב בפועל  וזה אומר הפחתת השווי מה שגורם להם לא מעט בעיות עם שוק ההון ועם הבנקים והדבר גם מקבל  ביטוי בשווי המניות שלהם.
באשר לאלוני חץ הרי שכרגע אנחנו מדברים על הפחתה של 400 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024 אולם את הרבעון הרביעי של 2023 החברה הפסידה כ-1.3 מיליארד שקל (גם זה בעיקר בגלל ירידה בשווי הנכסים). נכון לסוף הרבעון הרביעי של 2023 מסתכמת מצבת החובות של אלוני חץ ב-5.7 מיליארד שקל. השנה היא אמורה לפרוע 53 מיליון שקל אולם החל בשנה הבאה היא אמורה לפרוע מידי שנה למעלה מ-750 מיליון שקל  וזה כבר מאתגר לאור המצב בשווקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה