השוק

בעקבות התקיפה באיראן: הדולר מזנק ב-0.8% וחוצה את רמת ה-3.8 שקל

נכון להבוקר טרם התבררו מלוא הפרטים על התקיפה באיראן אבל הפרסומים בארה"ב מדברים על תגובה שאיראן יכולה להכיל; הדולר מזנק ב-0.8% וחוצה את רמת ה-3.8 שקל והנפט מזנק ביותר מ-2% לרמה של 84 דולר לחבית
ניצן כהן | 
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
על פי הפרסומים בכלי התקשורת הזרים הרי שישראל תקפה תקיפה מינורית יחסית באיראן. בשלב זה ועוד טרם התבררו הפרטים הרי שהדולר מזנק ב-0.8% וחוצה את רמת ה-3.8 שקל. במקביל מחיר הנפט מזנק ביותר מ-2% לרמה של 84 דולר.
אם כן, הלילה התבצעה תקיפה באיראן, שעל פי כלי התקשורת הזרים מיוחסת לישראל. התקיפה, לפחות ככל הידוע כרגע, הייתה מינורית וניתנת להכלה אבל אלה הן הערכות שגורמות לחששות כבדים בקרב המשקיעים כי האסקלציה והחשש מפני מלחמה אזורית, קרובים מתמיד.
 
כך או אחרת, התגובה של המשקיעים לפרסומים האלה יחסית מינורית מאחר ונראה כי משטר נתניהו לא שבר את הכלים ומכאן שהדולר נסחר ברמה של 3.8 שקל כשהחשש הוא דווקא מכיוונו של הנפט, שם השיח היה השבוע, שבתקיפה של ישראל ואסקלציה מול איראן ושלוחותיה, הנפט יכול להגיע גם ל-100 דולר לחבית ומכאן שההשפעה האינפלציונית על העולם דרמטית.
נזכיר כי קשה לדבר במונחים כלכליים כשהסיכונים הגיאו-פוליטיים כל כך גדולים ומטבע הדברים עיניים נשואות למשבר הצבאי, ביטחוני וכן הלאה אבל מה שבטוח שההשפעות הכלכליות של החרפה כזו במישור הביטחוני היא לא טובה ומכאן שההשפעות שלה על האינפלציה וכן הלאה עלולות להיות דרמטיות ולדחוף את ישראל לעשור כלכלי אבוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה