השוק

לקראת דרמה במשק: הבחירות לנשיאות לשכת המסחר

שני מועמדים בלבד נשארו במירוץ לבחירות לנשיאות לשכת המסחר, אחד הגופים החזקים במשק, וזאת לאחר פרישתו המפתיעה של אוריאל לין. אמיר שני ושחר תורג'מן מציגים תמיכה רצינית בתוך הלשכה, מתי יחלו ההצבעות, איפה זה קורה ואיך כל זה קשור לגדעון סער? כל הפרטים
מערכת ice | 
אמיר שני ושחר תורג'מן (צילום יחצ, פלאש 90/ אדי ישראלי, עופר חגיוב, shutterstock)
בסוף ינואר השנה, הודיע אוריאל לין במפתיע על עזיבתו את תפקיד נשיא לשכת המסחר לאחר 22 שנה, והדרך לבחירות למחליפו נפתחה. האספה הכללית ה-59 של לשכת המסחר תל אביב והמרכז שתתקיים מחר (שלישי) תכלול גם פרידה מהנשיא היוצא, עו"ד אוריאל לין ובחירת נשיא חדש בין שני המתמודדים: אמיר שני ושחר תורג׳מן.
ארגון העסקים והמעסיקים הגדול בישראל אמנם מציג את עצמו כא-פוליטי אך בעל השפעות רבות מאחורי הקלעים של המשק, ומהווה לעתים תפקיד מכריע בניווט הסירה.

מבין כלל המועמדים שהציגו את מועמדותם בחודשיים האחרונים, נשארו שניים בלבד. אמיר שני - סגן נשיא לשכת המסחר ב- 8 השנים האחרונות ומי שרואה את עצמו כיורשו הברור של לין. מהצד השני: יו"ר בריל, איש העסקים  ויו"ר התאגדות רשתות המסחר שחר תורג'מן שהודיע כבר בתחילה על ריצה לתפקיד הנחשק.
בריאיון ל-ice התייחס תורג'מן לחשיבות בה הוא רואה את הבחירות הנוכחיות: "מבחינה אסטרטגית אלה הבחירות הכי חשובות של הלשכה מאז קום המדינה, לאור הוצאות המלחמה אנחנו בבור תקציבי של קרוב ל-100 מיליארד שקל בתקציב המדינה כל שנה ובגלל שזה הבור הממשלה תיקח חלק מהחוב מהמגזר העסקי, היא תעלה את אחוז המע"מ, היא תיגע במס על הדיבידנד, היא מסתכלת איך לכסות משהו במיידי מבלי לחשוב על העתיד".
עוד הוסיף: "אני מייצג את המגזר הקמעונאי מול הממשלה, ברור לי שבמצב הזה ממשלות מסתכלות לטווח הקצר ולא לארוך, ראיתי כמה התפקיד מורכב ויש לי את הניסיון לזה, זה יהיה מאבק קשה ומאתגר, גם בתקופת הקורונה הייתה אותה דילמה, ככה זה חלק מפורום העסקים, נגמר העידן שבו אנשי עסקים נכנסים למגזר הציבורי, צריך לדעת לנהל את המאבק במגרש הפוליטי".
שני המועמדים הציגו רשימה של בכירים שתומכים במועמדותם. בריל צירף אליו שני מועמדים שרצו לבחירות: מאיר קלוגהפט, המשמש בתפקיד סגן נשיא לשכת המסחר, יו"ר ענף הצעצועים ומוצרי תינוקות ומבעלי חברת הצעצועים "שחק-נא", וכן גם ישראלה שטיר, בעלים ונשיאת קבוצת שטיר לכנסים ותערוכות וסגנית נשיא לשכות המסחר.
מהצד השני, אמיר שני הציג רשימה שנקראת "קבוצת אמיר שני" ובה בכירים בתעשייה, ביניהם: יוסי ויליגר: סגן נשיא לשכת המסחר ב-5 שנים האחרונות וחבר נשיאות מזה 22 שנים, וחברי נשיאות נוספים כמו: מוני בר -  יו"ר חטיבת הליסינג והשכרת הרכב בלשכת המסחר, בעלים ויו"ר באדג'ט ישראל ושל חברת TUI, בשותפות עם קונצרן התיירות הגדול בעולם, עו״ד טלי ברנר דרורי - יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי וסמנכ"לית בקבוצת עופר אבניר יבואני רכב ועוד.
האספה הכללית ה-59 של לשכת המסחר תל אביב והמרכז, תתקיים כאמור, מחר, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל החל מהשעה 11:00, ותכלול גם דברי פרידה מהנשיא היוצא אוריאל לין. בנוסף יישא דברים גם יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער. תוצאות ההצבעה יפורסמו בשעות הערב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה