השוק

בהתאם לתחזיות: הבנק האירופי הותיר את הריבית ללא שינוי

הבנק האירופי המרכזי (ECB) הותיר את הריבית בשיעור של 4.5%, והוריד את תחזיות האינפלציה ל-2024 לכ-2.3% וכ-2% בשנה הבאה. ההסתברות להורדת הריבית עוד השנה עלתה
מערכת ice | 
כריסטין לגארד נשיאת הבנק המרכזי האירופי (צילום shutterstock)
הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר היום (חמישי) את הריבית ללא שינוי בשיעור של 4.5% בהתאם לתחזיות, אך הודה כי עדכן את תחזית האינפלציה כלפי מטה מהר יותר ממה שסבר - מה שעשוי לסלול את הדרך להורדת הריבית בהמשך השנה.
ה-ECB שמר על עלויות ההלוואות בשיא מאז ספטמבר האחרון, ועד כה הדף כל קריאה להורדת הריבית, גם אם קובעי המדיניות מודים כעת בגלוי כי מהלך כזה צפוי להגיע ורק שאלת העיתוי עומדת לדיון.

"תחזית האינפלציה עודכנה כלפי מטה, במיוחד לשנת 2024, שמשקפת בעיקר תרומה נמוכה יותר ממחירי האנרגיה", אמר ה-ECB בהצהרה. התחזית מגיעה כאשר הבנק הוריד את תחזיות האינפלציה שלו לרבעון השני ברציפות, והעמיד את צמיחת המחירים על 2.3% השנה וביעד של 2% ב-2025.
 
האינפלציה נמצאת במגמת ירידה במשך חודשים כאשר מחירי האנרגיה יורדים וכלכלת גוש היורו של 20 מדינות נמצאת בקיפאון זו השנה השנייה ברציפות. המשקיעים צופים סה"כ שלוש או ארבע הורדות ריבית השנה עם המהלך הראשון ביוני, מה שיוריד את הריבית של 4% ל-3.25% או 3% עד דצמבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה