השוק

עם הזמנות של 2 מיליארד דולר בחצי שנה, אלביט מנקה את המאזן

אלביט מערכות נמצאת בתקופה טובה, אמנם נסיבות הדברים לא פשוטות אבל בסך הכל באספקלריה הנכונה, הרי שהיא נמצאת בתקופה עסקית טובה וכשאלה פני הדברים, זה גם זמן טוב לנקות את המאזן; אלביט הודיעה על מחיקה משמעותית מהמאזן הקרוב
ניצן כהן | 
אלביט מערכות (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד, אייל מרגולין, ויקיפדיה)
אלביט מערכות נמצאת באחת התקופות הכי טובות שלה, ומדובר בחברת ענק ותיקה מאוד. נסיבות הדברים אינן מהמשופרות אבל אם אנחנו מסתכלים על הדברים באספקלריה העסקית, הרי שהיא נמצאת בתקופה טובה מאוד. ואם אלה הם פני הדברים הרי שזה זמן טוב לנקות את המאזן, מבלי לעורר סערה חשבונאית וכן הלאה.
אם כן, אלביט מערכות דיווחה היום שתמחק מהמאזן 52 מיליון דולר (סדר גודל של 190 מיליון שקל. המחיקה תתבצע מדוחות הרבעון הרביעי של השנה שיפורסמו במעלה הדרך. המחיקה מחולקת לשניים. הראשונה של 34 מיליון דולר נובעת מכך שהחברה לא תגבה חוב שנובע מפרויקט שהופסק.

המחיקה השניה, בהיקף כספי של 18 מיליון דולר נובעת מעלויות ארגון מחדש בשל סגירה של חברה בת. ההוצאה הזו תירשם בעלות המכר של החברה ברבעון הרביעי ואילו המחיקה הגדולה יותר תירשם בהוצאות ההנהלה והכלליות.
נזכיר כי מאז שפרצה המלחמה אחרי האסון הנורא של ה-7 באוקטובר קיבלה אלביט מערכות הזמנות ענק מה שהראה כי החברה מובילה טכנולוגית משמעותית בתחומי הביטחון וכעת גם המערכות/ ציוד/ פיתוחים שלה עברו טבילת אש משמעותית וזה עשה טוב לעסקים שלה.
אם כן, מאז חודש אוקטובר בו פרצה המלחמה קיבלה אלביט מערכות הזמנות בהיקף דרמטי של כ-2 מיליארד דולר וזאת כשחלק משמעותי מההזמנות שקיבלה ממערכת הביטחון הישראלית, אינם מדווחים (מטעמים ברורים) אבל כדאי לשים לב שאחת מהמסקנות מהמלחמה והמחדל הנורא של ממשלת ה-64 היא שישראל צריכה יכולת ייצור נשק/ תחמושת גדולים יותר ואלביט היא היעד המרכזי ליישום מסקנות מהסוג הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה