השוק

בסך 25 מיליארד דולר: האם העסקה בין רשתות הענק תצא לפועל?

רשות המסחר הפדרלית בארה"ב מנעה את מיזוגן של רשתות הענק קרוגר ואלברטסון, בטענה שהדבר יוביל לעליית מחירים של מוצרים יום-יומיים. מנגד, הסופרים טענו כי המהלך יוכל להוביל לחיסכון של מאות מיליוני דולרים, מה שאמור להוביל דווקא לאפקט של הורדת מחירים
מערכת ice | 
קניות (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
רשות המסחר הפדרלית של ארצות הברית מנעה את מיזוגן של שני רשתות הענק הגדולות במדינה, קרוגר ואלברטסון, בטענה שהדבר יגרום לעליית מחירים, סגירת סניפים רבים ואובדן מקומות עבודה של אנשים רבים. המהלך מתרחש על רקע סקר של הלשכה לסטטיסטיקה בארה"ב, שגילה כי הצרכן הממוצע נאלץ לשלם על סל מחירים ממוצע מחיר הגבוה ב-26% לעומת מחירו ב-2020.
ע"פ דיווח של CNN, קרוגר ואלברטסון, טענו כי הן רוצות להתמזג בשביל להגביר את התחרות בפני ענקיות כמו וולמארט, אמזון וקוסטקו, ולהיאבק ביוקר המחייה שהרים את ראשו בשנים האחרונות. כמו כן, הסופרמרקטים בארה"ב מתמודדים עם תחרות מוגברת מצד אלדי, הרשת מוזלת הגרמנית אשר התרחבה בשנים האחרונות גם מעבר לים. העסקה המדוברת הייתה אמורה לעלות כ-25 מיליארד דולר.
לשתי החברות יש יחד כ-710 אלף עובדים, כמעט 5,000 סניפים ומכירות של יותר מ-200 מיליארד דולר. ע"פ החברות, באמצעות המיזוג הן יוכלו לחסוך כ-500 מיליון דולר, מה שאמור להוביל להוזלת מחירים והחלת מבצעים נוספים. עם זאת, הרשות מסרה בתגובה כי המהלך יוביל לעליית מחירים נוספת עבור מוצרים יומיומיים, ובכך תמך באיגודי עובדים רבים אשר התנגדו מלכתחילה למהלך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה