השוק

דלתא ישראל מסכמת את 2023: צמיחה במאות מיליונים, גידול במכירות

דלתא ישראל פרסמה את דוחותיה הכספיים לשנת 2023, כאשר היא מסכמת שנה בצמיחה של 9.2% בהכנסות שהסתכמו ב-372 מיליון שקל. מנכ"לית החברה, ענת בוגנר, מסרה: "מסכמים את השנה עם צמיחה בכל הפרמטרים: בהכנסות, ברווחים, בתזרים מפעילות שופטת ושיפור ברווחיות שגברו בעיקר עקב ימי החורף הקרים"
מערכת ice |  3
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל (צילום שי פרנקו, shutterstock, פייסבוק/ קניון עופר מרום)
חברת דלתא ישראל פרסמה הבוקר (שלישי) את דוחותיה הכספיים לשנת 2023, אשר התאפיינו בצמיחה של 9.2% בהכנסות והסתכמו ב-317 מיליון שקל. ענת בוגנר, מנכ"לית החברה, מסרה: "אנו מסכמים את שנת 2023 עם צמיחה בכל הפרמטרים: בהכנסות, ברווח, בתזרים מפעילות שוטפת, וביתר שאת ברבעון הרביעי שאופיין בגידול במכירות ושיפור ברווחיות שגברו בעיקר עקב ימי החורף הקרים".
הכנסות החברה בשנת 2023 צמחו בכ-3% והסתכמו בכ-945.9 מיליון ש"ח לעומת כ-918.8 מיליון ש"ח בשנת 2022. הגידול נובע מגידול במכירות החנויות הזהות ברשתות החנויות של החברה, מגידול אורגני במכירות כל אתרי האונליין של החברה ומתוספת מכירות אתר האונליין של המותג Victoria's Secret, בקיזוז ירידה במכירות ערוץ הסיטונאות.
מכירות האינטרנט של החברה ברבעון הרביעי צמחו בכ-17.4% והסתכמו בכ-55.4 מיליון ש"ח (שיעור של כ-17.5% מסך הכנסות החברה) לעומת כ-47.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-16.3% מסך הכנסות החברה). מכירות אתרי האינטרנט של החברה ברבעון הרביעי כוללות מכירות בסך כ-5.8 מיליון ש"ח של המותג Victoria`s secret שהושק בדצמבר 2022 שבו הסתכמו מכירות מותג זה בכ-1.4 מיליון ש"ח. מכירות אתרי האינטרנט האורגניים של החברה צמחו בכ-9.8% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בשנת 2023 צמחו מכירות האינטרנט של החברה בכ-25.8% והסתכמו בכ-136.5 מיליון ש"ח (שיעור של כ-14.4% מסך הכנסות החברה) לעומת כ-108.5 מיליון ש"ח בשנת 2022 (שיעור של כ-11.8% מסך הכנסות החברה). מכירות אתרי האינטרנט של החברה בשנת 2023 כוללות מכירות בסך כ-18.1 מיליון ש"ח של המותג Victoria`s secret לעומת כ-1.4 בשנת 2022 (האתר הושק בדצמבר 2022, כאמור). מכירות אתרי האינטרנט האורגניים של החברה בשנת 2023 צמחו בכ-11.2% לעומת שנת 2022.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי צמח בכ-18% והסתכם בכ-197.9 מיליון ש"ח לעומת כ-168 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד ושיעורו עמד על כ-62.4% לעומת כ-57.8% ברבעון הרביעי בשנת 2022.  כמו כן, הרווח התפעולי ברבעון הרביעי צמח בכ-60% והסתכם בכ-80.8 מיליון ש"ח לעומת כ-50.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2022 ושיעורו מההכנסות עמד על כ-25.5% לעומת כ-17.4% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
ההון העצמי של החברה נכון ל-31.12.203, הסתכם בכ-571.8 מיליון ש"ח לעומת כ-508.3 מיליון ש"ח ביום 31.12.2022. הגידול נובע בעיקר מגידול ברווח הנקי בסך של כ-116 מיליון ש"ח ב-12 החודשים האחרונים אשר קוזז בחלקו מתשלום דיבידנד לבעלי המניות בסך שך כ-44 מיליון ש"ח.
נוסף על כך, אתמול (שני) אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של כ-32.3 מיליון ש"ח, אשר צפוי להיות משולם ביום 7 במרץ 2024 ומתווסף לדיבידנד שחולק מתחילת שנת 2023 בסך של כ-44 מיליון ש"ח. בשנת 2022 חילקה החברה דיבידנד בסך של כ-55 מיליון ש"ח.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תן וקח קח ותן תעשוק את המסכנים
    טייקוני אשכנז 02/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העניים זה הלחם של טייקוני אשכנז
    סגור
  • 1.
    שווה!! (ל"ת)
    קולקציית רחוב סומסום 02/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בגלל כל הקניות עבור החיילים (ל"ת)
    ס. 02/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור