בחירות 2022

נתניהו ניגח את לפיד: "נאום שכולו חולשה"

יו"ר  הליכוד תקף את רה"מ לפיד כבר עם תחילת נאומו והזהיר כי "לפיד מכניס את ישראל ישר לתוך הבור הפלסטיני". שגריר ארה"ב בירך על הנאום וגם במרצ הביעו סיפוק רב, סמוטריץ' זעם: "חזרה לימי אוסלו הארורים". גלאון: "נאום היסטורי, חזון השלום על סדר היום"
דוד זולדן |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף בחריפות את ראש הממשלה יאיר לפיד, וטען כי הנאום שנשא באו"ם היה "כולו חולשה, תבוסה והרכנת ראש". נתניהו הגיב עוד כשהנאום החל והתריע כי "לפיד מחזיר את הפלסטינים לקדמת הבמה העולמית ומכניס את ישראל ישר לתוך הבור הפלסטיני".
לפיד אמר הערב מעל במת האו"ם כי פתרון שתי המדינות הוא הדבר הנכון לישראל, אך התנה זאת בכך שאמר שעל הפלסטינים כי קודם עליהם להניח את נשקם, ולהוכיח כי בניגוד לרצועת עזה - על המדינה הפלסטינית שתקום לא ישתלטו חמאס והג'יהאד האיסלאמי. חרף זאת תקף נתניהו: "לפיד כבר אמר בעבר שהוא מוכן 'לפנות 90,000 ישראלים כדי להקים מדינה פלסטינית'. עכשיו הוא מתכוון לתת להם מדינת טרור בלב הארץ, מדינה שתאיים על כולנו. אז אני מודיע לך לפיד - אני וחבריי לא נאפשר זאת. לא ניתן להקים חמאסטן על גבול כפר סבא, פתח תקווה ונתניה. לא נחזיר את ישראל לאסון אוסלו. לפיד מסכן את עתידנו וקיומנו גם בנושא הפלסטיני וגם בנושא איראן".
שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס, בירך על דבריו של לפיד בנוגע לפלסטינים - והוסיף כי "דו-קיום בשלום הוא הדרך היחידה להתקדם. כפי שביידן אמר, 'שני עמים עם שורשים עמוקים ועתיקים בארץ הזו, החיים זה לצד זה בשלום ובביטחון'".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    14 ביוני 2009, נאום בר-אילן - נתניהו מקים מדינה פלשתיני
    בר-אילן 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא שוכחים לנתניהו שהיה ראש הממשלה הראשון שהבטיח בנאומו הקמת מדינה פלשתינית ועוד היכן נאם על כך, באוניברסיטת בר-אילן, אצבע בעין לימניים. כך התנהל נתניהו, במניפולציות, שקרים, רמאות והבטחות סרק כהרגלו לאורך שנים. התפכחנו מהשרלטן הזה.
    סגור