דיגיטל וטק

הסטארט-אפ הישראלי יצמצם את פליטת הפחמן העולמית?

הום ביוגז חתמה על הסכם משמעותי עם ארגון SKG Sangha ליישום פרויקט שנחתם ל-10 שנים, במסגרתו יותקנו כ-7,050 מערכות של החברה בהודו כבר במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024. הפרויקט בהודו צפוי לייצר כחצי מיליון טון זכויות פחמן: "מודל עסקי חדשני ופורץ דרך"
מערכת ice | 
אושיק אפרתי, מנכ"ל הום ביוגז (צילום נוי עינב, הום ביוגז)
הום ביוגז - העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות ביוגז לטיפול מקומי בפסולת אורגנית והפיכתן לאנרגיה מתחדשת מדווחת היום (חמישי) כי התקשרה בהסכם עם SKG Sangha, ארגון ללא מטרות רווח הפועל בתחומי אנרגיה וחקלאות בנות קיימא, ניהול פסולת ושינויי אקלים, לפיו הארגון יספק לחברה שירותים בנוגע לניהול ותפעול פרויקט של חיסכון בפליטת פחמן בהודו הכוללים התקנה ותחזוקה של מערכות החברה אצל משתמשי קצה, וכן ניהול ורישום של תעודות הפחמן בהתאם לתקן בינלאומי מוכר.
במהלך השנים זכתה הום ביוגז להצלחה גדולה בהודו, עם מאות מערכות שהותקנו בפריסה ארצית, כולל פרויקטים של אחריות חברתית עם תאגידים כמו Adani ו-HCL.  בנוסף, הום ביוגז ממלאת תפקיד מרכזי בהעצמת נשים בהודו על ידי מתן אפשרות לבישול ללא עשן וטיפוח חקלאות בת קיימא בקרב חקלאים מקומיים, עם יצירת דשנים ביולוגיים המקדמים אדמה בריאה וצמיחת יבול שופע.

במסגרת ההסכם, שנחתם ל-10 שנים, יותקנו כ-7,050 מערכות. התקנת המערכות צפויה להתחיל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 ולהימשך כ–18 חודשים לאחר מכן. הפרויקט בהודו צפוי לייצר כחצי מיליון טון זכויות פחמן ובכוונות החברה למכור את זכויות הפחמן לגופים המעוניינים לאפס את פליטות הפחמן שלהם, הן במסגרת עסקאות מכירה מראש והן במכירה שוטפת. מכירת תעודות הפחמן שינבעו מההסכם מותנת בהשלמת תהליך הנפקת הזכויות ע"י הגוף המנהל את התקן הבינלאומי, כדוגמת Gold Standard.
 
יצוין, כי במסגרת העסקה למכירת זכויות פחמן מראש בנוגע לפרויקט של החברה בקניה, שנחתמה לאחרונה עם חברת Skoot, ושבגינה נתקבלה מקדמה בהיקף כספי של כ- 670,000 שקל, ניתנה לחברה אפשרות לספק חלק מזכויות הפחמן עליהן התחייבה מהפרויקט שהחברה מפתחת בהודו. בכוונת החברה לנצל את אפשרות זו, ובכך  להגדיל את מלאי זכויות הפחמן הזמין למכירה שוטפת (שבה מחיר תעודת הפחמן צפוי להיות גבוה יותר לפי הערכת החברה),  במסגרת הפרויקט שהחברה מיישמת כיום בקניה.
 
הום ביוגז מפתחת מערכות ביוגז שמאפשרות למשקי בית ולעסקים לבצע בעצמם מיחזור של פסולת אורגנית לאנרגיה נקייה, דוגמת גז לחימום מים או לבישול. הום ביוגז משתמשת בשיטה של עיכול אנאירובי להמרת חומרים אורגניים לאנרגיה מתחדשת, מה שמפחית את העלויות והפליטות הכרוכות בשליחת פסולת מזון להטמנה. החברה זכתה להצלחה עולמית מוכחת: הום ביוגז סיפקה למעלה מ-30,000 מערכות ביתיות ב-100 מדינות ברחבי העולם. 

מערכת הום ביוגז בקניה (צילום: הום ביוגז)
לדברי אושיק אפרתי, מנכ"ל החברה: "אנו שמחים לדווח על עסקה משמעותית וארוכת טווח שמשלבת את התקנתם של אלפי מערכות בהודו ומכירתם של כחצי מיליון טון זכויות הפחמן שהפרויקט צפוי לייצר. מדובר במודל עסקי חדשני ופורץ דרך עבור החברה, שבו חלק משמעותי מההכנסות בגין ייצור, התקנה ותחזוקה של מערכות החברה אצל צרכני הקצה יגיעו ממכירת זכויות הפחמן לחברות וארגונים שמעוניינים לצמצם את פליטות הפחמן שלהם, ולא מהצרכנים עצמם, כפי שראינו בעסקה האחרונה עם חברת skoot".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה