דיגיטל וטק

הותר לפרסום: צה"ל סיכל רשת פרופילים מזויפים שניסתה לפתות חיילים

מערך ביטחון המידע, סיכל לאחרונה תשתיות של פרופילים מזויפים ברשתות החברתיות, אשר פעלו במטרה להשיג מידע על פעילות כוחות צה"ל במסגרת המלחמה. דובר צה"ל טוען כי, מדובר בתשתית שהופעלה על ידי מדינות זרות כגון איראן, רוסיה, סין או צפון-קוריאה
מערכת ice | 
האקר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הותר לפרסום היום (חמישי), שמערך ביטחון המידע, סיכל בימים האחרונים, תשתיות של פרופילים מזויפים שפעלו ברשתות החברתיות על מנת להוציא מידע על פעילות כוחות צה"ל במסגרת המלחמה.
על פי טענות דובר צה"ל תשתית הריגול והפישינג הזו הופעלה על יד מדינות זרות כגון: איראן, רוסיה, סין ואף צפון קוריאה. המטרה העיקרית של הרשת הזו הינה: "לספק מידע לארגון הטרור חמאס" ואף התברר כי הפרופילים הללו ניסוי לנהל קשר עם אופי רומנטי על מנת להוציא מידע על מיקום ופעילות היחידות בהן הם משרתים.
הרשת השתמשה במגוון דרכים על מנת להצליח "לדוג" מידע מן החיילים ולכל פרופיל הייתה רשת של פרופילים שחיזקה את האמינות שלה ברשת . מהחקירה שבוצעה נראה כי הרשת כללה עשרות פרופילים כאשר רובם הגדול פעל באינסטגרם. היקף המותקפים עומד לפי הערכות גורמי ביטחון מידע על מאות עד אלפי חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים.
 
ראש מערך ביטחון המידע, אלוף-משנה ג׳, אמר: "אנו מזהים מגמת ניסיונות של האויב לאסוף מודיעין על משרתי צה״ל, שעלולה להטות את הכף על המשך הלחימה. מערך ביטחון המידע פועל בשגרה והן בלחימה לאתר באופן שיטתי תשתיות שיטוי ולסכל אותן.
" עוד הוסיף אלוף משנה ג': "אל מול רשת הפיתוי המסוכנת, ניצבים אמצעי ניטור טכנולוגיים של המערך. בו בעת, פוטנציאל הנזק של תשתיות דומות גבוה ועל כן נדרשת ממשרתי צה״ל ערנות מרבית בנושא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה