דיגיטל וטק

בעזרת בינה מלאכותית: האתר שמתרגם עדויות מהמלחמה למגוון שפות

חברת הבינה המלאכותית הישראלית AI21 Labs הודיעה כי היא מעמידה לרשות גופי הסברה את אפליקציית Wordtune, עוזר הקריאה והכתיבה הראשון מסוגו בעולם. במקביל, עובדי החברה התארגנו באופן עצמאי והשיקו אתר המתעד ומתרגם לאנגלית עדויות ממלחמת "חרבות הברזל"
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
היום (ראשון) החל יומה ה-16 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,400 חיילים ואזרחים ישראלים, בעוד משרד הבריאות הודיע עד כה על למעלה מ-5,000 פצועים שפונו לבתי החולים השונים בעקבות המלחמה, ולפחות 212 חטופים שנמצאים שבויים בידי החמאס בעזה.
בתוך כך, חברת הבינה המלאכותית AI21 Labs הודיעה כי היא מעמידה לרשות גופי הסברה את אפליקציית Wordtune, עוזר הקריאה והכתיבה הראשון בעולם, שבאמצעות הבנה של ההקשר והמשמעות, מאפשר ליצור מחדש ולג'נרט טקסט או לקרוא ולסכם טקסט בתוך שניות.

השימוש באפליקציה הינו ללא עלות והוא נתרם, בין היתר, לגופים כגון משרד החוץ, דובר צה"ל וארגון Stand With Us. תרומה נוספת של החברה בעת הזו כוללת גישה חופשית וישירה לגורמי ביטחון וגופים נוספים הלוקחים חלק פעיל במאמץ המלחמתי למודלי השפה (LLMs) שהיא מפתחת.
במקביל, עובדי החברה התארגנו באופן עצמאי והשיקו אתר המתעד ומתרגם לאנגלית עדויות ממלחמת "חרבות הברזל": העדויות נשמרות במאגר הנגיש לגופים העוסקים בהסברה, ולציבור הגולשים ברחבי העולם. 
את העדות יש להזין לאתר בעברית או באנגלית, ולאחר מכן יתקבל טקסט באנגלית המלווה ברצף תמונות בפורמט ״סטורי״, כדי שיהיה אפשר לשתף את העדות ברשתות החברתיות. בהמשך, יתורגמו העדויות לשפות נוספות, דוגמת ספרדית וצרפתית, בין היתר, כדי שיוכלו לשמש את משפחות החטופים לצורך תביעות בבית הדין הבינלאומי בהאג. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה