דיגיטל וטק

בקרוב בישראל? במדינה הזו מגבילים סמארטפון לשעתיים ביום

בסין רוצים  שספקיות של מכשירים חכמים יציגו פרוטוקול למשתמשים מתחת לגיל 18, וגם ימנע מהם גישה לאינטרנט במכשירים ניידים החל מהשעה 22:00 עד 6 בבוקר
מערכת ice | 
מתקפת סייבר (צילום shutterstock)
ממשלת סין מעוניינת לחוקק חוק: הגבלת שעות הסלולר של ילדים ובני נוער. הממשל אמר כי הוא רוצה שספקיות של מכשירים חכמים יציגו מה שנקרא למשתמשים מתחת לגיל 18, שגם ימנע מהם גישה לאינטרנט במכשירים ניידים החל מהשעה 22:00 עד 6 בבוקר
בין היתר הוחלט בין החוקים שמקדמת הממשלה הסינית: משתמשים בגילאי 16 עד 18 יורשו לגלוש שעתיים ביום, ילדים בגילאי שמונה עד 16 יקבלו שעה אחת, וכמו כן, ילדים מתחת לשמונה יורשו שמונה דקות בלבד.
רק לאחרונה, המשטרה הסינית עצרה אדם שלטענתם השתמש ב-ChatGPT כדי ליצור כתבת חדשות מזויפת על תאונת רכבת, במה שנראה כמקרה הראשון של פעולות אכיפה שננקטו בסין במסגרת חוק חסר תקדים הקשור לבינה מלאכותית. המקרה מדגיש את הדחיפה של הרשויות הסיניות להסדיר ולשלוט בשימושים ב-AI, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת יותר.
 
המשטרה במחוז גאנסו בצפון מערב סין, עצרה אדם בשם הונג, שלדבריהם בדה לכאורה ידיעה בנוגע לתאונת רכבת שגרמה לתשעה הרוגים. הרשויות גילו שיותר מ-20 חשבונות פרסמו את המאמר הזה בפלטפורמת בלוגים בבעלות ענקית החיפוש הסינית Baidu והם צברו יותר מ-15,000 צפיות. הונג השתמש לכאורה ב-ChatGPT כדי ליצור גרסאות שונות במקצת של כתבת החדשות המזויפות, בכדי לצלוח בדיקות כפילות בפלטפורמה שבבעלות Baidu.
 
רשויות משטרת גאנסו עצרו את הונג, במסגרת החוק הראשון מסוגו המסדיר "טכנולוגיות סינתזה עמוקה" שסין הציגה השנה. טכנולוגיות סינתזה עמוקה מתייחסות לבינה מלאכותית המשמשת ליצירת טקסט, תמונות, וידאו או מדיה אחרת. החוק קובע שלא ניתן להשתמש בשירותי סינתזה עמוקה להפצת פייק ניוז.
 
סין ניסחה את החוק בזמן ש-ChatGPT צמח והפך לפופולארי יותר ויותר, כאשר הרשויות רצו להקדים את הטכנולוגיה. האינטרנט של סין מצונזר ונשלט מאוד. בייג'ין ביקשה להנהיג חוקים המסדירים טכנולוגיות חדשות שיכולות להוות דאגות לממשלה המרכזית. ChatGPT חסום במדינה, אך ניתן לגשת אליו באמצעות רשת פרטית וירטואלית - שיכולה לעזור לעקוף את מגבלות האינטרנט של הממשל המקומי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה