דיגיטל וטק

"הסייבר הפך לזירת קרב בין טכנולוגיות בינה מלאכותית"

כמאה סטודנטים למדעי המחשב והנדסת תוכנה מהמוסדות האקדמיים בנגב השתתפו בזום יוצא דופן שהוביל בשבוע שעבר דמיטרי שיפרין, מנהל צוות ארכיטקטורת אבטחת מערכות בענקית הטכנולוגיה אנבידיה
מערכת ice | 
דמיטרי שיפרין (צילום אלבום פרטי)
השנה האחרונה הייתה שנת שיא בהיקף מתקפות הסייבר ונזקיהן, על רקע המלחמה באוקראינה. "לאור מהפכת הבינה המלאכותית התוקפים מתחזקים", אומר דמיטרי שיפרין, מנהל צוות ארכיטקטורת אבטחת מערכות בענקית הטכנולוגיה אנבידיה, "בינתיים גם סל יעדי התקיפה גדל – תשתיות חיוניות, רכבים וגופים ציבוריים קריטיים כמו בתי חולים, מתחברים לרשת מבלי לדעת כיצד להתגונן". את הדברים אמר שיפרין במפגש עם כמאה בוגרי תארים אקדמיים בנגב ביוזמת מרכז לאודר לקידום תעסוקה בנגב.
כמאה סטודנטים למדעי המחשב והנדסת תוכנה מהמוסדות האקדמיים בנגב השתתפו בזום יוצא דופן שהוביל בשבוע שעבר דמיטרי שיפרין, מנהל צוות ארכיטקטורת אבטחת מערכות בענקית הטכנולוגיה אנבידיה, בשיתוף מרכז לאודר לקידום תעסוקה ועסק בנוף האיומים המודרני בתחום הסייבר. "הסייבר הפך לזירת קרב בין טכנולוגיות בינה מלאכותית", אומר שיפרין, "לאור מהפכת הבינה המלאכותית גם התוקפים מתחזקים".

"תוקפים עושים היום שימוש במודלים של בינה מלאכותית המייצרים תוכנות זדוניות, לומדים כיצד להתגבר על ההגנות ואז גם מחדירים את התוכנה הזדונית ליעד ההתקפה", מתאר שיפרין, "זה הופך למרוץ חימוש שכן גם המגנים מגייסים כלי בינה מלאכותית, המיועדים לאתר אנומליות (חריגות) במערכת. ברגע שמזוהה חריגה כזו, גם אם היא עדיין לא נראית כמו תקיפת סייבר שהכרנו עד היום, צוות הגנת הסייבר מקבל התראה. יכולת זו מאפשרת להישאר צעד אחד לפני התוקפים".
בשיחתו עם כמאה האקדמאים הצעירים מהנגב, הדגיש שיפרין כי תחום הסייבר כיום אינו נחלתם הבלעדית של האקרים או אנשי צבא. "זהו תחום הנדסי מתפתח", מסביר שיפרין, "בו ממשיך הגיוס גם בימים אלו. אני גדלתי בדימונה ולאחר הלימודים האקדמיים עברתי לבאר שבע. מתחיל להתעורר כאן מרכז טק משמעותי עם מסה קריטית של הזדמנויות להשתלבות ולקידום בתעשיית ההייטק בכלל ובסייבר בפרט".
האיומים מחריפים וישנה הזדמנות להפוך את הנגב למרכז לאומי לחדשנות בסייבר
ענף הסיבר כיום איתן יותר מתחומים אחרים בשוק הטכנולוגיה, בין היתר על רקע נוף האיומים המשתנה והצורך של ארגונים קריטיים ותשתיות חיוניות להיערך למתקפות שהולכות ונהיות מורכבות יותר. חברת המידע העסקי DataTribe, ציינה בדו"ח שלה לרבעון הראשון של 2023 כי בהשוואה לכל מגזרי הטכנולוגיה האחרים הפגיעה בתחום הסייבר מתונה יותר.
באר שבע מרוויחה במיוחד מהנתונים החיוביים בענף הסייבר. מלבד אנבידיה וצ'ק פוינט, שלהן מרכז פיתוח בעיר, גם חברת הסייבר סייברארק פתחה במקום משרדים רק בסוף ספטמבר האחרון. באר שבע מרוויחה במיוחד מהנתונים החיוביים בענף הסייבר. מלבד אנבידיה, שלה מרכז פיתוח בעיר, גם חברת הסייבר סייברארק פתחה במקום משרדים רק בסוף ספטמבר האחרון.
"מעבר בית הספר לסייבר ויחידות המודיעין דרומה מהווה הזדמנות ליצירת מרכז לאומי לחדשנות בסייבר בנגב", אומר אורי כרמל, מנכ"ל עמותת ארץעיר המפעילה את מרכז לאודר לקידום תעסוקה בנגב, "על מנת שמשוחררי היחידות הטכנולוגיות ובוגרי התארים הטכנולוגיים יישארו בנגב, יש לחשוף אותם לאפשרויות התעסוקה האיכותית באזור".
הפילנתרופ היהודי רונלד לאודר ו-JNF ארה"ב הקימו את מרכז לאודר מתוך חזון לפיו רק באמצעות תעסוקה איכותית בנגב יהיה ניתן להביא יותר ויותר ישראלים להקים כאן את ביתם. מרכז לאודר פועל בשיתוף פעולה עם חברות הסייבר בנגב לחשוף את הבוגרים האקדמאים ומשוחררי היחידות הטכנולוגיות לאפשרות להשתלב ולהתקדם בתחום הצומח בנגב. "כולי תקווה שרשויות המדינה ישכילו להשקיע בפיתוח מרכז לאומי לחדשנות בסייבר בנגב", מסכם כרמל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה