דיגיטל וטק

ממשלות צריכות להגביל את הבינה המלאכותית? 70% בעד חוקים מחמירים

למרות שליליות מסוימת כלפי ההשפעה ההולכת וגוברת של רובוטיקה מתקדמת, גוברת ההסכמה שהיא תחליף יום אחד עובדים רבים; 63 אחוז אומרים שזה בלתי נמנע שתוך 50 שנה עבודות רבות המבוצעות כיום על ידי בני אדם יוחלפו ברובוטים
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
האם מחשבים מתחילים להיות חכמים מדי? נראה שרוב החברה חושבת כך, כאשר יותר מ-70% רוצים חוקים מחמירים יותר שפוגעים בהשפעה הגוברת של הבינה המלאכותית. הסקר שנערך בקרב 2,000 אנשים בבריטניה מגלה שקיימת חרדה רחבה בציבור מההתקדמות הטכנולוגית בתחום ופיתוחים כמו ChatGPT.
לפי 39 אחוז מהסקר, ממשלות הן הסוכנויות האחראיות ביותר לוודא שהטכנולוגיה המתקדמת הזו לא תהפוך לחזקה מדי - אפילו יותר מאלה שמפתחים את הבינה המלאכותית (35%). למרות שליליות מסוימת כלפי ההשפעה ההולכת וגוברת של רובוטיקה מתקדמת, גוברת ההסכמה שהיא תחליף יום אחד עובדים רבים.

למעשה, 63 אחוז אומרים שזה בלתי נמנע שתוך 50 שנה עבודות רבות המבוצעות כיום על ידי בני אדם יוחלפו ברובוטים.
"הצמיחה של ה-AI תועדה היטב, וזה בהחלט לא נראה שהיא תיעלם בקרוב", אומר דובר של OnePoll, שהזמינה את המחקר, בהצהרה.
"הכל, החל מאפליקציות בטלפון שלך, ועד מכוניות בנהיגה עצמית, נראה שההשפעה על האנושות היא בכיוון אחד. זה רק טבעי שיתקיימו שיחות על היכן אנחנו יכולים לעזור - או היכן זה עלול לחרוג מהרף בכל הנוגע לעבודות ולפרנסה".
התפקידים המובילים שמבוגרים אינם ששים לתת לבינה מלאכותית לעשות כוללים את היותו מנתח (25%) ושופט (20%). מקצועות אחרים שאנשים לא רוצים לראות בהם השתלטות בסגנון קטלנית כוללים הוראה (18%) וקביעת מדיניות ממשלתית (18%).
עם זאת, יותר משני שלישים (69%) מהמבוגרים מאמינים שבני אדם ילמדו לחיות ולהסתגל עם AI - בדיוק כפי שעשינו עם צורות אחרות של טכנולוגיה פורצת דרך. נכון לעכשיו, רק 14 אחוז מהסקר אימצו את השימוש בבינה מלאכותית בחייהם האישיים, בעוד ש-23 אחוזים נוספים ישקלו להשתמש בו.
תפקידי טכנולוגיית מידע (36%), הנדסה וייצור (31%) וחשבונאות, בנקאות ופיננסים (24%) מדורגים כתעשיות הסבירות ביותר להחליף בני אדם בעובדי מכונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה