דיגיטל וטק

מומחי סייבר: היעדר הביטוח למתקפות סייבר מסכן את המשק

מומחי סייבר מזהירים בכנס מועדון המשקיעים SRI: עלייה בהיקף איומים, דמי הכופר בעלייה של 430%, אין כיסוי ביטוחי מספק למשברי סייבר ולכן קיימת סכנה למשק

מערכת ice | 
אבטחת מידע וסייבר (צילום pexels, freepik, pixabay)
על רקע התגברות הטרור והיחלשות השקל, מומחי סייבר מזהירים בכנס שערך מועדון המשקיעים SRI בנושא ניהול סיכוני סייבר, מפני סכנה מיידית נוספת: "ישראל היא המדינה המותקפת ביותר בעולם בהיבטי סייבר."
דברים אלו אמר יגאל אונא מנהל מועדון הסייבר במועדון המשקיעים SRI, לשעבר ראש מערך הסייבר הלאומי. אונא הוסיף, "התשתית הקריטית החשובה ביותר הפכה להיות – הדמוקרטיה. קל מדי לערער אותה במרחב הדיגיטלי - קיברנטי, ויש גורמים עוינים שמנסים ופועלים בעוצמה גוברת מול כלל העולם הליברלי הדמוקרטי והדיגיטלי ובכללם ישראל כדי לפגוע ביציבות ולערער את כל שיטת המשטר".

מנתונים שנמסרו בכנס עולה כי גידול מתקפות הסייבר ודרישות הכופר בשנים האחרונות,
גרם להתייקרות מהותית בביטוחי הסייבר ורבים מהעסקים הקטנים והבינוניים כבר לא יכולים לממן אותם. ישנה עלייה חדה של 80% בדמי הכופר הנדרשים ועלייה של 430% במתקפות על שרשרת האספקה. 
רק ביום שלישי השבוע הודיע מערך הסייבר הלאומי כי מתקפת ההאקרים שבוצעה כלפי הטכניון לפני כשלושה שבועות בוצעה על ידי ארגון האקרים איראניים העונה לשם MuddyWater ומזוהה עם משרד המודיעין האיראני.
כזכור, שרתי הטכניון נפלו לימים ארוכים ופעילות האוניברסיטה נפגעה מכך. "החקירה העלתה כי הקבוצה עשתה שימוש ברוגלה המיועדת להצפנה של מערכות הפעלה". כך פורסם בהודעה מטעם מערך הסייבר הלאומי. בהודעה נכתב עוד כי "לקבוצה יוחסו מתקפות רבות בעולם ובכלל זה ארה"ב ובריטניה הוציאו לפני כשנה הצהרה משותפת שבה ייחסו לקבוצה שורה של מתקפות על מגוון סקטורים באסיה, אפריקה וצפון אמריקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה