דיגיטל וטק

אלו המרוויחות הגדולות מהוצאה של טיקטוק מארצות הברית

החקיקה נגד טיקטוק בארצות הברית חוצה מחנות ועשויה להיטיב במיוחד עם ענקיות המדיה החברתית המתחרות
מערכת ice | 
סנאפצ'ט
מיליוני אמריקאים יצטרכו להיפרד מ-TikTok אם המחוקקים בארה"ב אכן יאסרו את פלטפורמת המדיה החברתית הסינית. מי שתהיינה המרוויחות הגדולות ביותר הן אלפאבית, מטא וסנאפצ'ט, עם מיליארדי דולרים מהכנסות הפרסומות של טיקטוק שניתן לתפוס. כך אמרה חברת המחקר CFRA.
"מניות של רשתות חברתית עשויות לקפוץ בעקבות איסור פוטנציאלי על טיקטוק שאולי יוטל בקונגרס", כתב אנליסט המניות הבכיר אנג'לו זינו ב-CFRA במאמר מחקר שפורסם ביום שלישי.
"אנחנו מציבים פחות מ-50% סבירות שטיקטוק ייאסר עד סוף 2024", אמר זינו. "עם זאת, ההסתברות שלנו לאיסור עלתה משמעותית במהלך ששת החודשים האחרונים".
מניות Snap זינקו ביום שני ב-9.5% לאחר שהסנאטור מארק וורנר מווירג'יניה, העומד בראש ועדת המודיעין של הסנאט האמריקאי, אמר לפוקס ניוז שהוא יציג הצעת חוק דו-מפלגתית המאפשרת לממשלה לאסור על טכנולוגיה זרה מסין ויריבים אחרים של ארה"ב. טיקטוק, בבעלות חברת ByteDance הסינית, אומרת שיש לה 100 מיליון משתמשים בארה"ב.

וורנר, הסנאטור הרפובליקני ג'ון ת'ון מדרום דקוטה ומחוקקים אחרים הציגו ביום שלישי את חוק ה-RETRICT, ואמרו כי טיקטוק וטכנולוגיות סיניות אחרות מהוות סיכוני ביטחון לאומי באמצעות איסוף נתונים ואמצעים אחרים. טיקטוק בינתיים מסתמנת לגרוף הכנסות של 7 מיליארד דולר בארה"ב השנה וכ-9 מיליארד דולר עד 10 מיליארד דולר ב-2024, אמרו ב-CFRA. 
"איסור על טיקטוק בארה"ב יזיז את המחט יותר עבור סנאפצ'ט מאשר אחרים", אמר זינו. ההכנסות החזויות של טיקטוק בארה"ב לשנת 2023 הן בערך פי 1.5 מרמת ההכנסה הכוללת של סנאפ."
"בהתחשב עד כמה האוכלוסייה שמתקינה את סנאפצ'ט וטיקטוק דומה, אם סנאפ תשתלט רק על חצי מיליארד מתוך רווחי טיקטוק האמריקאים, בהתבסס על ההכנסות הצפויות לשנת 2024, זה יוסיף בערך 10 אחוז לשורת הרווח העליונה של החברה".
חברות נוספות שירוויחו הם יוטיוב של אלפאבית, חברת האם של גוגל, מכיוון שרמות המעורבות ובסיס המשתמשים של הפלטפורמה הזו הם האפשרות האטרקטיבית ביותר עבור מפרסמים. וכך גם מטא של פייסבוק "עבור מטא, קנה המידה שלה אולי לא יהפוך אותה למרוויחה עצומה באופן מיידי, אבל היא תהנה בגדול מכך שטיקטוק תצא מהשוק החשוב ביותר שלה."
דובר טיקטוק אמר ל-CNN שאיסור ממשלתי בארה"ב על האפליקציה שלהם יגביל את חופש הביטוי האמריקאי. החקיקה תהיה "איסור על ייצוא של תרבות וערכים אמריקאים למיליארד פלוס האנשים שמשתמשים בשירות שלנו ברחבי העולם", אמר הדובר ל-CNN.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה