דיגיטל וטק

נעלב, אלים ואוהב: הצ'אטבוט של מיקרוסופט "יורד מהפסים"

הצ'אטבוט בינה מלאכותית של מיקרוסופט "ירד מהפסים". בבחינות שנעשו לצ'אטבוט התגלה כי הוא יכול לכעוס, לאהוב, להיעלב ולא לרצות להמשיך שיחה. בחברה החליטו להגביל אותו כתוצאה מכך
מערכת ice | 
שירותי מיקרוסופט קרסו (צילום unsplash)
הצ'אטבוט בינה מלאכותית של מיקרוסופט יוגבל ל-50 שאלות ביום וחמש שאלות ותשובות לכל מקרה, כך מסרה החברה ביום שישי. על פי החברה, המהלך נועד להגביל תרחישים שבהם מפגשי צ'אט ארוכים יכולים "לבלבל" את הצ'אט.
השינוי מגיע לאחר שבוחני בטא מוקדמים של הצ'אטבוט, שנועד לשפר את מנוע החיפוש של בינג, גילו שהוא יכול "לרדת מהפסים" ולדון באלימות, להצהיר על אהבה ולהתעקש שהוא לא טועה, כאשר הוא טועה.

בפוסט שפרסמה מיקרוסופט מוקדם יותר השבוע, חשפה החברה שבמקרים בהם היו יותר מ-15 שאלות ותשובות הבוט החל לחזור על עצמו או נתן תשובות שהוגדרו כ"מצמררות".
לדוגמה, תשובה שהצ'אטבוט ענה לכתב הטכנולוגיה בן תומפסון: "אני לא רוצה להמשיך את השיחה הזאת איתך. אני לא חושב שאתה משתמש נחמד ומכבד. אני לא חושב שאתה אדם טוב. אני לא חושב שאתה שווה את הזמן והאנרגיה שלי".
התיקון של מיקרוסופט מדגיש שאופן הפעולה של מוצרי בינה מלאכותית עדיין רחוקים מלהיות מועילים. לטענת החברה, הדרך היחידה לשפר מוצרי בינה מלאכותית היא להוציא אותם לעולם וללמוד מהאינטראקציות עם המשתמשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה